קריירה ולימודים

מה בין זכויות עובדים וזכויות לקהילה הגאה?

עפ"י הנתונים, 70% מהעובדים הלהט"בים נמצאים בארון במקום העבודה ומעל 30% חוות פגיעה על רקע להט"ופובי
מגי מור | 
דגל הגאווה (צילום פלאש 90/ דניאל דרייפוס, unsplash)
לרגל חודש הגאווה וכיו"ר ועד עובדים היחידה בישראל הנמצאת מחוץ לארון ומייצגת מעל 1300 עובדים, הגיע הזמן לדבר על הקשר בין זכויות עובדים לזכויות הקהילה הלהט"בית.
לצערי, למרבית העובדים והמעסיקים העניין נראה כמשהו מלאכותי ואף מטושטש, אך הדאגה החשובה לאוכלוסיות מוחלשות צריכה לכלול מעבר לעובדים בעלי מוגבלויות או עובדי קבלן גם עובדים הנמנים עם הקהילה הלהט״בית.

עפ"י הנתונים, 70% מהעובדים הלהט"בים נמצאים בארון במקום העבודה ומעל 30% חוות פגיעה על רקע להט"ופובי. לצד זאת, בשנה החולפת עשינו היסטוריה –  הייתה לי את הזכות להיות מהמקימים של האגף הגאה בהסתדרות ולפני כחודש קיימנו לראשונה את כנס זכויות העובדים הלהט"בים בהסתדרות. במשרד שלי מתנוסס בגאון דגל הגאווה כדי שכל עובדת ועובד יידעו שהם יכולים להרגיש חופשים וגאים במי שהם, כמוני.
את אותה תפיסת עולם ומדיניות המעודדת פלורליזם אמיתי ולא כצרכי יח”צ, חייבים להנגיש גם במקומות העבודה.

מגי מור, יו״ר ועד עובדי אסותא רמת החייל
מוטלת עלינו, יושבי ראש הוועדים, החובה לפעול לקידום זכויות הקהילה הגאה. כיצד? בראש וראשונה באמצעות חתימה על  הסכם קיבוצי, המקבע את יחסי העבודה בחברה מאוגדת. באותו הסכם צריכים להיכלל תנאים והטבות שונים הנוגעים לקהילה כמו סדנאות וימי עיון להעלאת המודעות לזכויות הלהט"ב, קביעת יום בחירה בחודש הגאווה כדי שכל עובד יוכל לצעוד במצעד הגאווה שלא על חשבון מכסת ימי העבודה, מענק פונדקאות, סיוע כלכלי ורפואי לנשים לסביות הנכנסות לרוב להריון בגיל מבוגר יחסית ועוד ועוד. 
וכן, אי אפשר גם להתעלם מתוצאות הבחירות שהתקיימו לפני כחצי שנה. אני לא רוצה להיות דרמטית או אחת המנבאה שחורות, אבל במיוחד בשנים הקרובות אנו צריכים קהילה חזקה היודעת לעמוד שלה ולא נרתעת מאיומים והפחדות.  הכנסת היא זירה חשובה מאין כמוה, אבל מניסיוני הרב, פעילות חוץ פרלמנטרית עניפה יכולה להביא למגוון הישגים, במקביל לשמירה טוטאלית על הזכויות של קהילת הלהט”ב.
חודש הגאווה הוא הזדמנות טובה לקרוא לשינוי המציאות בשוק העבודה ושבירת הסטיגמות הרבות נגד חברי הקהילה. חברי הקהילה מתגוררים במרכז הארץ, בצפון ובדרום. חלקם מצביעים לשמאל, חלקם למרכז וחלק לימין. יש בהם יהודים וגם ערבים. חשוב לגעת ולדבר אל כולם. בקיצור, הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולהבין שזכויות עובדים וזכויות לקהילה הלהט״בית הן כלים שלובים, היוצרים חברה (הן במובן society והן במובן company) טובה וחזקה יותר.
הקהילה הגאה הוכיחה במהלך השנים שכאשר ישנם כוחות אופל שמנסים להסיט ולדרדר את המדינה לשולי הכביש היא זאת שלוקחת את ההגה לידיים ומשאירה אותנו בכביש הישיר המוביל אל האור, הקבלה והסובלנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה