קריירה ולימודים

צמחו מהטרגדיה: 3 בוגרי בצלאל הגיעו לגמר תחרות העיצוב העולמית

שלושה פיינליסטים בתחרות העולמית לעיצוב אופנה בסן פרנסיסקו הם בוגרי המחלקה לצורפות ואופנה של בצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב ירושלים: אופיר קרטס שעברה תאונה קשה ופלג גופה התחתון משותק, עבד אלקאדר שאיבד את אביו ונעה אזרזר שהביעה את חרדתה מהים
מערכת ice | 
שלי סתת קומבור ועדי שטרן (צילום בצלאל אקדמיה לאמנות)
התחרות הבין-לאומית לאומנויות האופנה AOFF הכריזה בשבוע האחרון על שמות הפיינליסטים: מתוך מאות מעצבים, נבחרו 51 מועמדים, בהם שלושה סטודנטים תלמידי שנה רביעית במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל אקדמיה לאומנות ועיצוב ירושלים, בהובלת שלי סתת קומבור.
התחרות הבין-לאומית לאומנויות האופנה THE ARTS OF FASHION FOUNDATION COMPETITION נוסדה בשנת 2006. התחרות היא מפגש אופנה שנתי, ייחודי ואותנטי עבור סטודנטים, בתי ספר ואנשי ונשות מקצוע מתחום האופנה מכל רחבי העולם. בוגרי המחלקה מייצגים את ישראל בתחרויות בין-לאומיות חשובות ומובילים בתחומי העיצוב השונים בישראל ובעולם זה מספר שנים. השנה זו הפעם הראשונה ששלושה סטודנטים ישראלים נבחרים להיות פיינליסטים בתחרות.

הקולקציה של המעצב עבד אלקאדר נוצרה מתהליך אישי של פרידה אחרי שאיבד את אביו, וההתמודדות האישית שלו עם תחושת הריקנות והבדידות לאחר פטירתו. "בחרתי לתת ביטוי לחוויה שעברתי ועדיין עובר. התחלתי בשיטוט חופשי בין חפציו האישיים של אבי. מצאתי את הטלפון הנייד שלו ובו חומרים ששימשו כנקודת המוצא לפרויקט".
"אבי שעבד בתור קבלן בנייה, נהג לתעד שלבים שונים בתהליכי הבניה והתמקד במערכות הארכה של החשמל שרצות לאורך כל גוף הבניין. התמונות שצילם חשפו את מה שנמצא מתחת לקירות. ככל שהתעמקתי בתמונות זיהיתי בהן את התהליך שאני עובר בין פירוק לבנייה, בין סדר לכאוס, בין הסתרה לחשיפה בין סוף להתחלה. התמונות ששמר הובילו אותי בעיצוב הדגמים. התהליך הזה אפשר לי לתת לתמונות האלו פרשנות בעולם שלי ולחבר אותם לדימויים רוחניים ועתידניים, מה שגרם לצמצום את המרחק בין שני העולמות שלנו", סיפר.
במרץ 2021 המעצבת אופיר קרטס, סטודנטית שנה ד' במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, הייתה מעורבת בתאונת דרכים. היא נותרה נכה ובמהלך ארבעה חודשים הייתה מאושפזת. במהלך חודשי האשפוז הקשים העסיקו את מחשבותיה תמונות של פרפרים, ואיך יצור כל כך עדין צריך לפרוץ מתוך הגולם שלו לפני שהוא פורש את כנפיו ועף. לפרויקט שלה בחרה ללמוד את הסימבוליזם של חרקים ולהשתמש בהם על מנת לבטא את התקוות, החלומות והחוזקות שגילתה לאחר התאונה. החיפושית הפכה לחוזק שהיא מצאה בתוכה. הצרעה, לכוח הרצון שלה להשיב לה את השליטה לחייה. והפרפר, לחופש החדש שמצאה בסטטוס החדש לאור מוגבלותה הפיזית.
המעצבת נועה אזרזר, מספרת כי מאז שהיא זוכרת את עצמה היא פחדה מהים, מכוחותיו האדירים, מגודלו הבלתי נתפס ומהיצורים שהוא מסתיר במרחביו. "המילה FANTASEA היא מילה שחלמתי עליה לילה אחד, מילה שמאגדת את שני הרגשות שאני מרגישה כלפי האוקיינוס - פחד עמוק וסקרנות גדולה. מילה שעכשיו יש לה משמעות אחרת לגמרי בעיני".
"הים מסתיר בתוכו יצורים רבים שאיננו יודעים את כוחם ותכליתם, מסתיר צבעים וצורות שאפילו לא ראינו ומסתיר עומקים בלתי נתפסים", מספרת נועה ומרחיבה. "הפרויקט שלי עוסק ברגשות ובתחושות שלי סביב הים, בין הפחד, לבין הסקרנות הבלתי פוסקת והיופי שלו שמושך אותי להמשיך ולהעמיק את הידע שלי על מה שמסתתר בו. העיצובים שיצרתי מתארים את ההימצאות שלי, בסביבה עוינת ולא מוכרת במעמקי הים. הדמיון והפנטזיה שלי מתארים מה אצטרך לעשות אם אגיע למקומות הנסתרים הללו. בין הפחד המשתק לדמיון הפרוע של מה שאני רואה ומרגישה בסביבה כל כך שונה וחדשה. בעבודה עם טכנולוגיות שונות בהדפסת תלת ממד, הצלחתי ליצור את הפנטזיות שלי בצורה מוחשית ופיזית. הצורות שאני מדמיינת, הצבעים שאני רואה כשאני עוצמת עיניים והשילוב בין הבד, הגוף והחומרים השונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה