קריירה ולימודים

נתניהו וקיש חשפו את התוכנית שצפויה לחסוך אלפי שקלים בשנה

ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך קיש הכריזו הערב על תוכנית לחינוך חינם מגיל שנתיים. במסגרת התוכנית, הורים יקבלו מענק של 940 שקלים עבור כל ילד עד גיל 3
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך קיש הכריזו הערב (ראשון) על תוכנית לחינוך חינם מגיל שנתיים. כזכור, בבחירות האחרונות נתניהו הבטיח חינוך חינם לגילאי 0-3, הבטחה שאותה הוא לא מעוניין לקיים. מומחים לחינוך פנו אל השר קיש וטענו כי יש להשקיע תקציבים במערך הגיל הרך על מנת לייעל אותו ולגייס עוד סייעות, לפני שמסבסדים אותו.
רה"מ נתניהו פתח ואמר: "השלב הראשון יהיה לתת מענק של 940 שקלים עבור כל ילד להורים עובדים לפעוטות עד גיל 3". נתניהו המשיך ואמר כי: "השלב השני יהיה להעניק סבסוד כמעט מלא להורים לפעוטות שנמצאים במעונות המפוקחים החל מחודש ספטמבר".
בשלב הראשון של התוכנית תיתן מענה לרבע מהילדים בישראל שלומדים במעונות המפוקחים של ויצו. בנוסף, יינתנו הטבות מס בשנת 2024. שילוב שני הגורמים הללו יביא לחינוך חינם, כך לפי שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. התוכנית מוערכת ב-1.3 מיליארד שקל בשנה והמדינה תשקיע 2.2 מיליארד שקל בבנייה של מעונות יום חדשים.
התוכנית תשיג פתרון חלקי - היא תספק מענה רק לרבע מהילדים בגיל שנתיים. גם אם התוכנית תיושם בגני הילדים הפרטיים היא תספק מענה רק ל-60% מהילדים. בכל מקרה, 40% מהילדים בגיל המדובר לא יזכו לפתרון המיוחל ולא ייכללו בתוכנית. באוצר מעריכים כי עלות התוכנית מוערכת ב-5 מיליארד שקל. רה"מ נתניהו אמר כי זוג הורים עובדים יוכלו לחסוך עד כ-940 שקל בחודש לכל ילד עד גיל 3.
בפורום מסגרות החינוך לגיל הרך התייחסו להצהרה ואמרו כי: "שכר המטפלות נשחק ואין התוכנית הממשלה מענה לכך. תוכנית הממשלה כפי שהוצגה תביא לקריסת מערך המעונות לגיל הרך. התנהלות חד צדדית וחסרת אחריות מצד משרדי הממשלה, פוגעת באופן ישיר בהורים, במטפלות ובמעונות היום. לצערנו הממשלה רואה בחינוך לגיל הרך כאופציה לשמרטפות במקום לראותו כמערך חינוכי והכרחי ביותר להתפתחות הפעוטות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב שבישראל יש חכמים והכל חארטה שקרן נוכל (ל"ת)
    צחי 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור