קריירה ולימודים

מענק של 16,000 שקל שלא הכרתם? אולי גם אתם זכאים

מענק מיוחד מגיע לנשים שעברו לידה במהלך תואר ראשון בסיעוד או במהלך לימודי סיעוד. פוסט שעלה ברשתות פרסם את מה שבביטוח לאומי לדברי המתלוננות, ניסו לא להדהד לכאורה יותר מדי או לפחות להשאיר מתחת לראדר. ביטוח לאומי: "לעולם אנחנו לא מסתירים מידע, הכול באתר שמתעדכן מדי יום"
כפיר אדר |  2
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
תקופת לימודי תואר ראשון או הסבה בסיעוד (לימודי אחיות) נחשבת כתקופת אכשרה נוספת לחישובי דמי לידה. אי לכך, כאשר אישה עובדת, ויולדת במהלך לימודי תואר ראשון בסיעוד, היא זכאית להגיש בקשה לקבלת דמי לידה על תקופת הלימודים, וכך היא תקבל מענק בגובה ממוצע של 16,000 שקל.
במציאות מתוקנת, הנשים שזכאיות למענק זה, שמטרתו לעודד לימודי אחיות לאימהות ולתמוך בסטודנטיות שיולדות במהלך התואר, היו מקבלות את המענק ישירות לחשבון הבנק. המציאות כיום מחייבת הגשת בקשה מיוחדת בדרך בירוקרטית במיוחד, מה שמקשה על תהליך קבלת המענק.
כמו כן, התיקון מאפשר לקבל את המענק רק אם הלידה התרחשה עד 4 שנים אחורה מיום הבקשה. לירון בן ישי, יועצת מס מוסמכת, הצליחה להילחם ולדאוג למעל 250 בנות נשים שבזכותה קיבלו את המענק.
לירון בן ישי, יועצת מס שמתמחה בתחום: ״אי אפשר להסביר כמה פניות אני מקבלת כל יום. ההיא ילדה לפני שנתיים וזאת ילדה לפני שבוע. כמות הדיס-אינפורמציה מטורפת אז אני עושה סדר - אבל אין דבר משמח יותר מלקבל הודעות כל יום - ׳קיבלתי!! תודה סגרת לי את המינוס׳, או ׳בזכותך אני חוסכת ושמה סכום משמעותי בצד׳, צריך לזכור שאחיות הן מעמד הביניים וגם הן כורעות תחת נטל יוקר המחיה. מי שמגיע לה - צריכה לקבל! נקודה".
בפוסט שעלה בפייסבוק הביטוח הלאומי: "המידע אינו נכון ומטעה. לביטוח הלאומי עובר מידע מי ילדה בביה"ח. אין לנו מידע מי מהן לומדת.. קצת מוגזם שנדע את זה לא? (למרות שנחמד לחשוב שיש לנו כוחות חיזוי) וכדי לדייק: אין מענק ליולדות. ביטוח לאומי משלם דמי לידה ליולדות שעבדו. ההטבה שניתנת לנשים שלמדו במסלול אחיות(!) היא שתקופת הלימודים שלהן נחשבת כתקופת ביטוח. למה? כי מדינת ישראל (המחוקק) רצה לעודד לימודים בתחום".
עוד נכתב: "הביטוח הלאומי עוסק בכל התחומים מלידה עד אחרית הימים והמידע אדיר. לעולם אנחנו לא מסתירים מידע - הכול באתר הביטוח הלאומי ומתעדכן מדי יום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    באר שבע
    דוד אברהם 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני סובל מהלב סכרת לחץ דם גבוה
    סגור
  • 1.
    אפליה
    ילנה רבינוביץ 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושבת שמישהו זקוק מי שמקבל ביטוח לאומי או נכות לא נותנים לאב מי שמקבל יותר מה קורה כן נותנים לו אז איך זה לא אפליה
    סגור