קריירה ולימודים

הילדה החולה לא מגיעה לביה"ס - נגד האם הוגש כתב אישום

תלמידת כיתה ה' מטבריה הסובלת מבעיות רפואיות מורכבות נעדרת תקופה ארוכה מהלימודים, ולטענת העירייה האם אינה משתפת פעולה למרות שאושרה לה סייעת. זה הסתיים בכתב אישום פלילי נגד האם
מערכת ice | 
בתי ספר בתקופת הקורונה
סכסוך בין אמא לילדה הסובלת מבעיות בריאותיות, לבין עיריית טבריה, הוביל להגשת כתב אישום פלילי כנגד האם על רקע אי הופעתה של הילדה ללימודים.
המקרה נחשף באתר N12 ולפיו האם סובלת מקשיים כלכליים, ומתמודדת בנוסף עם בעיות רפואיות מורכבות של בתה, תלמידת כיתה ה'. עיריית טבריה טענה כי במהלך שנת הלימודים תש"פ וחלק מהשנה שאחריה, האם לא שיתפה פעולה ולא דאגה שבתה תתייצב בבית הספר.

בכתב האישום צוין כי העירייה זימנה את האם לשימוע, ובמקומה הגיעה אחותה שטענה שהתלמידה זקוקה לסייעת צמודה. אך גם לאחר שהתקבל אישור לסייעת, האם לא שיתפה פעולה.
לטענת עו"ד דורית גולן שמייצגת את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, לא היתה סיבה להגיש כתב אישום פלילי נגד האם, ומוטב היה לפתור את העניין בדרכים אחרות. "מדובר באם מסורה לילדה שמתמודדת עם מחלה רפואית כרונית", אמרה עו"ד גולן, "האם פעלה מתוך דאגה לבתה, ומצופה היה מהרשויות לפעול ברגישות ולמצוא לבת פתרון שיענה על צרכיה. אנו מברכים שלבסוף התביעה המשטרתית קיבלה את עמדתנו וחזרה מכתב האישום, תוך מתן פתרונות ומענים לצרכי המשפחה".
מעיריית טבריה נמסר בתגובה: "העירייה פנתה לבית המשפט בעניין אי ביקור סדיר של בתה של הנאשמת, זאת רק לאחר תהליך ארוך מאוד שנעשה על פי חוק והוא התארך בשל הזדמנויות רבות שניתנו לפנים משורת הדין. התלמידה אכן סובלת מבעיות רפואיות שונות. החל מכיתה א' החלו בעיות ביקור סדיר קשות. האם ניתקה קשר ולא המציאה אישורים רפואיים תקופות ארוכות.
"נערכו ניסיונות שונים והתאמות שונות כדי לאפשר מענה מותאם לתלמידה. בין היתר: שעות טיפול רגשי, שעות לימוד בבית, סייעת צמודה ועוד. למרות המאמצים השונים, הילדה לא שבה ללמוד באופן סדיר. בשנה שעברה נערכו לאם מספר שימועים תחת אזהרה שהצעד הבא יהיה פנייה לבית המשפט. מאחר שגם שימועים אלה לא הועילו ומתוך דאגה עמוקה למצבה הנפשי, החברתי והלימודי של הילדה, פנתה העירייה לבית המשפט בתקווה ששם יעשה הסדר הנדרש.
"במבחן התוצאה, רק פנייה זו הועילה והצליחה להחזיר את התלמידה לספסל הלימודים. לאחרונה שוב החלו היעדרויות מרובות בטענה שהילדה חולה, אך לא הומצאו מסמכים רפואיים כלשהם. מקומה של הילדה בבית הספר וחובתה של האם לדאוג לכך. עיריית טבריה ומשרד החינוך עושים את כל הנדרש, כדי שלטובת הילדה יועמדו כל התנאים והמעטפת הנדרשת. נמשיך לעשות ככל יכולתנו על מנת לתת לילדה זו ולכל האחרים את החינוך הטוב ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה