קריירה ולימודים

הנהגת ההורים דורשת: "להגדיל היקף משרתן של היועצות החינוכיות"

"ילדי בתי הספר והגנים חווים תופעות אלימות ובדידות קשות מזה כ-3 שנים ואין מי שיקשיב להם" - כך טוענת הנהגת ההורים הארצית שפנתה למשרד החינוך בדרישה להעסיק יועצות חינוכיות במשרה מלאה
מערכת ice | 
כיתה (צילום freepik)
הנהגת ההורים הארצית פנתה היום למנכ״ל משרד החינוך אסף צלאל בבקשה להגדיל את היקף משרתן של היועצות החינוכיות בבתי הספר כך שיהיה מעוגן בחוזר מנכ"ל כמשרה מלאה. 
במכתב שהוציאו מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית וסיגל שפיץ טולדנו, ראש צוות מוגנות, נכתב עוד כי הנהגת ההורים הארצית סבורה שאין כל סבירות ביחס של יועצת גני ילדים אחת על מאה גנים ומבקשת כי תקן היועצת יעמוד על 10 גנים ובבתי הספר של 3.5 ש״ש לכתה.

"מקבלי ההחלטות חייבים להבין שאם לא יהיה מי שיוכל להקשיב ולראות את הילדים, לעולם לא ניתן יהיה להתגבר על תופעות האלימות והבדידות הקשות שהילדים חווים מזה כ-3 שנים", נאמר במכתב.
לפני כחצי שנה יצאו היועצות החינוכיות למאבק והזהירו כי מערך הייעוץ שלהן קרס. בנוף להן, איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים התריע כי תלמידים שזקוקים לסיוע אינם מקבלים אותו. כבר לפני יותר מעשור, מבקר המדינה מתח ביקורת על היעדר תקנים ליועצות חינוכיות בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים.
כיום בבתי הספר היסודיים ובגנים אין תקן מחייב ליועצת חינוכית, והדבר נתון לשיקול דעתם של מנהלי בתי הספר. לפי ההערכות, אלפי תלמידים צעירים הזקוקים למענה אינם מקבלים זאת.
היועצים החינוכיים פנו באוגוסט האחרון במכתב לשרת החינוך ולשר האוצר הקודמים בדרישה לשפר את תנאי העסקתם, וטענו שהם מרגישים שהופקרו במו"מ שבין הסתדרות המורים לאוצר ומשרד החינוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה