קריירה ולימודים

בשורה לחיילים בודדים: המיזם שיעזור לכם להשתלב בהייטק

מיזם "עמית לחיים" מספק מענה ייחודי לחיילים וחיילות בודדים משוחררים, בעלי יכולות למידה גבוהות, אשר אין להם גב משפחתי או סיוע בהכוונה מקצועית לאחר שחרורם מהצבא
מערכת ice | 
חיילים וחיילות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, pexels)
בצה"ל משרתים אלפי חיילים בודדים, אשר חלקם עלו ארצה מטעמים ציוניים וחלקם ילידי הארץ שהקשר עם המשפחה שלהם נותק. במהלך השירות הצבאי קיימות מספר מסגרות תמיכה וסיוע, אשר מפעיל צה"ל עבור החיילים הבודדים, אך לאחר השחרור רבים מהם צריכים לדאוג בעצמם לגורלם המקצועי, כשלזה מתווספים אתגרים נספים כמו מחסור בבית שאפשר לחזור אליו או מגבלות שפה ועוד.
מיזם "עמית לחיים" מספק מענה ייחודי לחיילים וחיילות בודדים משוחררים, בעלי יכולות למידה גבוהות, אשר אין להם גב משפחתי או סיוע בהכוונה מקצועית לאחר שחרורם מהצבא. "אנחנו כאן כדי לתת לאותם חיילים משוחררים את התמיכה שתסייע להם להשתלב בתעשיית ההיי-טק", מספר מייסד המיזם, לירן גבאי. את הרעיון הגה עוד בעת שטייל בדרום אמריקה לאחר השחרור, והמיזם קרם עור וגידים בסיועם של מספר אנשי הייטק בוגרי 8200, ממר"ם ויחידות טכנולוגיות נוספות.
המיזם נקרא על שם עמית בן-יגאל ז"ל, לוחם בסיירת גולני שנפל בפעילות מבצעית בשנת 2020. המשתתפים במיזם מקבלים הכשרה מקצועית הנמשכת כשבעה שבועות, שכוללת חניכה וליווי אישי לצד רכישת כלים טכנולוגיים וידע עסקי, אותם הם נדרשים לדעת וליישם לקראת מבחני הקבלה לארגונים. לפי גבאי, "בין החיילים הבודדים ישנם רבים השולטים בשפות זרות רבות וזה נותן להם יתרון אדיר, כאשר בדיוק עובדים כאלו מחפשות חברות רבות בתעשייה. בנוסף, החיילים הבודדים ילידי הארץ מביאים עמם מחויבות לטווח ארוך ומוטיבציה אדירה ללמידה והתפתחות בחברות אליהן הם נקלטים".
מודל הפעילות הייחודי של המיזם מאפשר לחברות הקולטות להשפיע על התכנים שמועברים במהלך ההכשרה ואף לפגוש את החניכים עוד במהלכה, כך שנוצרת משוואה של win-win מובהק – החניכים מיועדים מראש לחברות ספציפיות, והחברות עצמן מקבלות עובדים בעלי ידע רלוונטי ומותאם אישית לצרכיהן, ובכך מקצרות משמעותית את זמן החפיפה בתפקיד עצמו. בשנה ושלושה חודשים, כ-40 בוגרים של המיזם סיימו בהצלחה את ההכשרות השונות ועובדים כיום בחברות המובילות בתעשייה.
בין החיילים הבודדים שהסתייעו במיזם "עמית לחיים" נמצא עומרי יהודאי, שעלה ארצה מדרום אפריקה בגיל 20 והתחבר לעמותת "הבית של בנג'י", שמספקת בית לחיילים בודדים לצד סיוע והכוונה בהמשך דרכם. לאחר שירות צבאי מלא כמפקד טירונים בחיל האוויר ומדריך בקורס צוות פיתוח הדרכה, השתחרר והתחיל לחפש עבודה, בדגש על ענף ההייטק. די מהר הבין יהודאי שחסר לו ידע כדי להתקבל למקומות עבודה בענף, ובעזרת "הבית של בנג'י" יצר קשר עם מיזם "עמית לחיים". "הצמידו לנו מנטור שלימד אותנו את כל מה שנדרשנו לדעת והעניק לי באופן אישי את ההכשרות הרלוונטיות שסייעו לי לאחר מכן להתקבל לעבודה בחברת אבטחת המידע אקווה סקיוריטי", הוא מספר. "השבועות האחרונים של ההכשרה מתבצעים כבר במשרדי החברה שבה אתה מיועד להשתלב. כאן יש תפקיד מהותי לאותן חברות מגייסות, שנרתמות לשלבי הסיום של תהליך ההכשרה כדי לתת מעטפת מקצועית מלאה מקצה לקצה. כשהגענו לאקווה אכן הרגשנו את ההירתמות גם מצדם וזה בהחלט עזר להשתלב בחברה בצורה טובה יותר, מבחינה מקצועית וחברתית כאחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה