קריירה ולימודים

חמישית ממחפשי העבודה עושים "גוסטינג" ונעלמים למעסיקים

אחד מכל חמישה מועמדים לעבודה נעלם במהלך התהליך למעסיק הפוטנציאלי, כך עולה ממחקר שערכה חברת ZipRecruiter. הסיבות מגוונת בין אם בתירוצי הפרעות קשב ועד מעסיקים שעשו "גוסטינג" 
מערכת ice | 
משרד (צילום freepik)
אחד מתוך חמישה מועמדים לעבודה עושה "גוסטינג" ונעלם למעסיקים הפוטנציאלים בעיצומו של תהליך הגיוס, כך עולה ממחקר שערכה חברת ZipRecruiter, שמנהלת את זירת חיפוש העבודה הדיגיטלית ומפעילה מרכז פיתוח בתל אביב. המחקר התבסס על תשובות של 2550 איש שמצאו עבודה לאורך חצי שנה. 21.6% מתוכם הודו שהם נעלמו ביוזמתם והפסיקו להשיב לפניות של מגייסים עימם עמדו בקשר ולא טרחו לעדכן אותם כשהם מצאו עבודה אחרת.
על פי המחקר, ככל שמתקדמים בעולם העבודה ובגיל, נוטים פחות לעשות גוסיטנג. יותר מ-30% ממחפשי העבודה הראשונה נוטים לעשות גוסטינג. בנוסף, צעירים עד גיל 34 נוטים לעשות גוסטינג פי 3 מאשר עובדים בני 55 ומעלה.

המחקר גילה עוד שעובדים הנוטים לעשות גוסטינג נוהגים לירות לכל הכיוונים, במטרה לפגוע באחד מהם. כמחצית מהם הגישו בקשות במהלך חודש אחד לחמישה מקומות עבודה ויותר והשתתפו פיזית בעשרה ראיונות עבודה בכל תקופת החיפושים. זאת לעומת ממוצע של שישה ראיונות בקרב אלו שהקפידו לשמר את הקשר עם כל המעסיקים.
אז מה הסיבה להיעלמות הפתאומית? מדובר במגוון רחב של הסברים מבעיות של הפרעת קשב שמקשה עליהם לנהל את התקשורת בצורה אחראית, התייחסות לא מכובדת בעיניהם של מנהלים בחברה לקבוצות אוכלוסייה דוגמת נשים, המתנה ארוכה לראיון וחוסר רצינות של הצוות במהלכו והתחושה שחברות מתייחסות לעובדים כאל משאב שאפשר לגייס ולצמצם לפי הצורך. כמחצית מאלו שעשו גוסטינג, ציינו שהם חוו תופעת גוסטינג מצד מעסיקים אחרים, ולכן הרגישו שמותר להם לנהוג באותה דרך כלפי אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה