קריירה ולימודים

מפיצות אור: ארגון המיילדות בישראל בפרויקט מרגש לכבוד חנוכה

ארגון המיילדות בישראל ממשיך זה השנה השלישית ברציפות עם הפרויקט "מפיצות אור", במסגרתו מיילדות מחדרי הלידה השונים ברחבי הארץ מאמצות מקלטים ומעונות חרום לנשים, נערות וילדים שחוו אלימות במעגל המשפחתי
מערכת ice | 
ארגון המיילדות בישראל (צילום אירגון המיילדות בישראל)
בחג החנוכה ארגון המיילדות בישראל, מפיץ אור כבר שנה שלישית ברציפות דרך פרויקט חברתי ומרגש. במסגרת הפרויקט, מיילדות הארגון מאמצות מעונות ומקלטי חירום לנשים וילדים, יוצרות פעילות משותפת, מעניקות ציוד ומדליקות נרות. הפרויקט נקרא "מפיצות אור" ובו מיילדות מחדרי הלידה השונים ברחבי הארץ מאמצות מקלטים ומעונות חרום לנשים, נערות וילדים שחוו אלימות במעגל המשפחתי או מציאות מורכבת אחרת הנמצא בקרבה גיאוגרפית לבית החולים. 
הפרויקט החל הודות ליוזמת המיילדות בחדר הלידה בסורוקה והפך למסורת ארצית של ארגון המיילדות בישראל תוך שהוא מכוון לעשיה חברתית בתחומים שונים. ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה. הארגון פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן.
אסנת לוי, מיילדת בבית החולים הלל יפה וראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל מסבירה: "כמיילדות, מוקד העשייה שלנו הוא נשים, ילדים ומשפחה. לכן באופן טבעי בחרנו בפרויקט באוריינטציה נשית בו יש לנו את היכולת לספק צורך חומרי וחברתי. במהלך חג החנוכה, חג שכולו הארה מתוך מציאות חשוכה אמצנו מעונות ומקלטים".
לוי הוסיפה: "כל צוות של חדר לידה אימץ מקלט, בירר מולו צרכים, גייס תרומות ויצר פעילות מותאמת לאותו המקלט. הפעילויות היו מגוונות וכללו רכישה של משחקים, ביגוד, ציוד, פעילות חברתית הדלקת נרות משותפת, הרצאות והדרכות בתחום בריאות האישה ואפילו היו מיילדות שעלו על בגדי עבודה לשיפוץ מרחבים".
לאה מלמד, רכזת הפרויקט, מיילדת בבית החולים סורוקה ויו"ר ועדת לימודי המשך בארגון המיילדות בישראל סיפרה: "זהו הטבע של האור. הוא מיטיב עם הנותן לא פחות מהמקבל. התחלנו את הפרויקט במקלט לנשים שחוו אלימות בדרום ומהר מאוד הרחבנו את מעגלי העשייה לטווחי גילאים נוספים, והגענו גם לבית חם לנערות וגם למרכז יום לקשישים".
עוד הוסיפה מלמד כי "הכל מתוך אמונה ורצון ליצור שינוי, אצל הנשים, הנערות והילדים במסגרות שאימצנו. המיילדות משולבת באופן טבעי עם ערכים של חסד ורצון עז להיטיב. זהו אושר גדול עבורנו שהפרויקט הפך למסורת ארצית בחג החנוכה והודות לו, אנחנו המיילדות מפיצות אור בכל רחבי הארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה