קריירה ולימודים

באתר שיין מודים כי עובדי החברה קיבלו יחס בעייתי

בעקבות סרט תיעודי שבדק את תנאי העובדים של אימפריית הביגוד הסינית shein והציג תמונה בעייתית, בכירי החברה הודיעו כי ישקיעו בשיפור תנאי העובדים מיליוני דולרים
מערכת ice | 
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
לאחר שהייתה תחת ביקורת ציבורית רחבה, קמעונאית האופנה הסינית Shein התחייבה להשקיע 15 מיליון דולר בשיפור הסטנדרטים במפעלי הספקים שלה. הביקורת פרצה בעקבות פרסום הסרט התיעודי Untold: Inside the Shein Machine, שהעלה טענות על ניצול קשה של עובדים. כאמור הסרט העלה שאלות רבות בנוגע לתנאי ההעסקה במפעלי המותג.
לפי העולה מהסרט, עובדי החברה מועסקים במשך שעות ארוכות ובתנאים סוציאליים לא נוחים. לצורך העניין הם זכאים לשניים־שלושה ימי חופשה בלבד בחודש. לפי החשד שעלה, בשני מפעלים ימי העבודה נמשכים 13.5–18 שעות, והשכר הוא שלושה סנטים לכל פריט.
בתגובה לטענות שעלו נגדם ב- Shein אמרו שבביקורות שבוצעה על ידי מומחים בלתי תלויים, רוב הטענות הופרכו מן היסוד. בנוסף לכך בחברה הודו בחלק מהטענות, אך גלגלו את האשמה לספקיה. לטענת החברה, "אף ששעות העבודה נמוכות באופן משמעותי ממה שנטען בסרט, הן גבוהות ממה שהתקנות המקומיות מתירות".
הטענות כלפי החברה גברו לאחרונה כאשר במהלך הבלאק פרידיי מכרה פריטים עבור דולרים בודדים – הכוללים גם מחירי שינוע. המחירים הנמוכים שפכו אור על כך שייתכן שעלות הייצור של הפריטים הינה אפסית, ולכן מישהו בשרשרת הייצור, שאיננו הרוכש, משלם את מחיר הרווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה