קריירה ולימודים

על רקע המשבר: עובדי ההייטק מבקשים להרחיב את הידע והיכולות

ליאוקה לדניובה, מנהלת קהילת הבוגרים בפרקטיקום ישראל, אומרת "לאחרונה, ככל הנראה בעקבות המשבר בתעשייה, אנו רואים כי יש עניין גובר גם בקרב עובדים מיומנים בתעשיית ההייטק אשר פונים אלינו במטרה להרחיב את הידע שלהם ולשדרג את היכולות המקצועיות"
מערכת ice |  2
בוגרי פרקטיקום (צילום Maria Troyanker)
פרקטיקום, המנהלת תכניות הכשרה (בוטקאמפ) באונליין להסבה למקצועות הטכנולוגיה, ציינה השבוע את סיום מסלולי ההכשרה לתפקידי דאטה סיינס ומפתחי ווב באירוע סוף שנה. התכניות מתקיימות באונליין ונמשכות בין 7 ל- 10 חודשים, עם גמישות בשעות הלימודים והתאמה לכל מי שרוצה לעשות הסבה מקצועית לתחומי הטכנולוגיה, גם ללא רקע טכנולוגי אך עם מוטיבציה גבוהה ללימוד. התכניות כוללות פרויקטים אמיתיים מהתעשיה, ליווי מנטורים בעלי ניסיון, וובינרים, מפגשי תכנות באונליין ועוד. לפרקטיקום משרדים באירופה, ארה"ב, אמריקה הלטינית, אסיה וישראל, ולה למעלה מ-5,000 בוגרים בכל העולם, קרוב ל- 80% מהם התקבלו לעבודה תוך מספר חודשים מסיום התכנית.
ליאוקה לדניובה, מנהלת קהילת הבוגרים בפרקטיקום ישראל, אומרת "לאחרונה, ככל הנראה בעקבות המשבר בתעשייה, אנו רואים כי יש עניין גובר גם בקרב עובדים מיומנים בתעשיית ההייטק אשר פונים אלינו במטרה להרחיב את הידע שלהם ולשדרג את היכולות המקצועיות. בקורס דאטה סיינס אשר הסתיים השבוע כחמישים אחוזים מהבוגרים הינם בעלי ניסיון בתעשייה. יחד עם זאת, אנחנו שמחים ונרגשים לראות את הבוגרים והבוגרות החדשים אשר עושים את הצעדים הראשונים שלהם בתעשיית ההייטק. המחוייבות שלנו כלפיהם גדולה, אף עוד יותר בתקופה זו".
בסקר שהחברה ערכה בחודש אוגוסט ציינו המשתתפים כי אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא צבירת ניסיון מעשי, כאשר 64% מהמשיבים על הסקר ציינו כי הם מחפשים לקבל הזדמנות לצבור ניסיון מעשי. בפרקטיקום אשר מודעים לאתגר זה מלווים את הבוגרים לאורך כל תקופת הלימודים ובנוסף בסיום התכנית, הבוגרים ממשיכים לקבל ליווי ממרכז הקריירה של פרקטיקום אשר מסייע לבוגרים להשתלב בתפקידים בחברות שונות. באמצעות תכנית השמה ייעודית הכוללת מנטורינג, שיעורים נוספים במידת הצורך, סטאז' ונטוורקינג.
אילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום ישראל, אומר "אחד הטיפים החשובים לבוגרים שמבקשים להשתלב בתעשייה, זה להשקיע בהיכרות עם התעשייה ולפתח רשת קשרים. בליווי שלנו אנחנו מדגישים את החשיבות לצבור ניסיון ולבנות פורטפוליו רלוונטי כבר במהלך הלימודים, להשתתף במיטאפים, בתחרויות, האקתונים ופרויקטים בהתנדבות, להתייעץ עם עובדים במקצוע ובחברות אליהם רוצים להגיע, להיעזר במנטורים ואף לבנות פרויקט עצמאי כדי להביא לידי ביטוי מעשי את היכולות המקצועיות למעסיקים פוטנציאלים. בנוסף, מהצד של המעסיקים ישנה חשיבות לקיים שיתופי פעולה עם גורמי הכשרה כדי להרחיב את מאגר העובדים הפוטנציאלים שלהם ולהוריד עלויות באיתור, אבחון וקליטת מועמדים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין לי מקצוע
    גדי 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אהבל ,פועל פשוט.אבל מודה לכל עובדי ההייטק שבזכותם ישראל עשירה.תודה.
    סגור
  • 1.
    שיעשו הסבות לתעשייה, חקלאות, וכולי
    ורדי 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי לא כולם סייבר, או AI. מישהו צריך לייצר אוכל, לגדל כבשים, עצי פרי. אוכל.
    סגור