קריירה ולימודים

תא סטודנטים חדש בטכניון: משפחה חד מינית - לא משפחה

תא סטודנטים חדש שהוקם בטכניון בחיפה מעורר כעס רב בקרב הקהילה הגאה. התא הוקם על ידי ארגון "בוחרים משפחה" וכבר בפגישה הראשונה הבהיר את עמדתו: משפחה חד מינית היא לא משפחה לדעת הסטודנטים הללו
מערכת ice |  1
הטכניון (צילום יח"צ/ עמוד הפייסבוק של הטכניון)
כמעט כל אדם שחווה את החיים הסטודנטיאלים בארץ יכול להעיד על מגוון הפעילויות המעשירות שמתרחשות ברחבי הקמפוסים השונים, החל ממועדוני דיבייט, מודל האו"ם, תא סטונדטיאלי לקידום איכות הסביבה וכך הלאה. אבל, סטודנטים מהטכניון לא ציפו כלל שהתא החדש שיוקם במוסד ישנה לגמרי את החוויה הזו אבל כך עשה תא סטודנטים שדוגל בערכי מפלגת נעם.
התא החדש בטכניון הושק על ידי ארגון חרד"לי בשם "בוחרים משפחה" - ארגון שדוגל בערכי מפלגת נעם, כך על פי N12. התא החדש, כבר במפגש ההשקה, העביר מסר ברור מאד באשר לאמונותיו וערכיו ובפגישה הובהר כי משפחות חד מיניות הן "שקר".
יתרה מכך נאמר: "בעזרת המושג "משפחה חדשה" גייסו את כולנו להיות שותפים לסחר ילדים ונשים... לא לחשוש לומר את האמיתות הפשוטות - משפחה זה אבא, אימא, ילד... יכולים להיות משקי בית שונים שקנו ילד, העלימו את אבא או את אימא או אפילו את שניהם כדי לחוות הורות. אך הם לא באמת דואגים לילד שיש לו זכות להורים. הם לא משפחה".
האמירות הללו הכעיסו את קהילת הלהט"ב במוסד ואת האגודה למען הלהט"ב ובהתאם פנו לטכניון על מנת שישיבתו את פעילות התא החדש. המוסד לא הסכים לבקשה בטענה שאין לו האופציה לשלול את חופש הדיבור של הסטודנטים, אך הובהר כי ערכי התא החדש לא עולים בקנה עם ערכי המוסד וכי הוא מוקיע את ההתבטאויות הללו. 
מקרים דומים בהם המוסד נמען מלהתערב בעניינים מסוג זה התרחשו באוניברסיטת תל-אביב וגם בבן גוריון. ידוע כי כמעט בכל פעם שעולה המתיחות בין ישראל לפלסטינים, סטודנטים ערביים מתאגדים להפגנה בקמפוסים ומניפים דגלי פלסטין בשטחם.
משנה שעברה זכורה בעיקר תלמידה אחת שנכסה לתוך ההפגנה בת"א והניפה את דגל ישראל וזכתה לשבחים ברשת. על אף הבקשות הרבות, המוסדות לא פעלו נגד ההפגנות הללו.
מטכניון חיפה נמסר בתגובה: "אין המדובר בכנס אלא באירוע משפחות מצומצם של סטודנטים המתגוררים בקמפוס. במקום היו כ20 סטודנטים בלבד. החופש של כל סטודנט להתארגן ולהביע את דעתו מעוגן בחוק זכויות הסטודנט, ומחובתנו לאפשר זאת. אין במתן אפשרות זאת הבעת תמיכה של המוסד בתכנים. הטכניון מתנגד נחרצות להדרה ומוקיע כל התבטאות ברוח זאת כנגד יחידים או קבוצות, ונמשיך לפעול להבטחת אווירה מכילה ובטוחה לכלל באי הטכניון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טהרנים מתועבים שדוחפים את אפם לענינים לא להם. (ל"ת)
    הטמבל 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור