קריירה ולימודים

שבוע העבודה יקוצר ל-4 ימים? הנתונים המפתיעים נחשפים

מאז מגיפת הקורונה צורת התעסוקה מתחילה לשנות את פניה בהדרגה כשנראה שהטרנד החדש שמתחיל לצבור תאוצה ברחבי העולם הוא קיצור שבוע העבודה. כך זה משפיע על העובדים
מערכת ice | 
עובדים בבידוד (צילום freepik)
הרעיון של שבוע עבודה בן ארבעה ימים או יותר צובר תאוצה ברחבי העולם - בעיקר בזכות מודל העבודה מרחוק שצבר תאוצה בשלוש השנים האחרונות, מאז פרצה מגיפת הקורונה.
מחקר שנערך לאחרונה מ-4 Day Week Global, קבוצה ללא מטרות רווח שערכה תוכניות פיילוט של ארבעה ימים בשבוע במספר מדינות, פורסם היום באתר ה-CNBC. המחקר שנערך מצא שעובדים הביעו שביעות רצון מהפרודוקטיביות והביצועים הכוללים שלהם.
"הרעיון של צמצום זמן העבודה קיים די הרבה זמן", אמרה שרלוט לוקהרט, מייסדת ומנהלת ב-4 Day Week Global. "עם זאת, זה אמיתי עכשיו. יש לנו אלפי חברות ברחבי העולם שדווקא מצמצמות את זמן העבודה בצורה כזו או אחרת".
עם זאת, קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים אינו מתאים לכל חברה. Alter Agents, חברת מחקרי שוק, שבסיסה בלוס אנג'לס, גילתה שזה לא מתאים לעובדים שלהם.
"מה שקרה לאחר 10 שבועות היה שהמדדים החשובים ביותר שלנו, שהם בריאות העובדים ובריאות הנפש, ירדו בסקר שלנו", אמרה רבקה ברוקס, מנכ"לית אלטר סוכנים. "יש לכך הרבה סיבות, אבל בסופו של דבר, המטרה הייתה להקל על חיי העובדים שלנו, והפכנו אותם למסובכים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה