קריירה ולימודים

יש לכם ילדים בביה"ס? מעתה תצטרכו לחתום על ויתור סודיות

משרד החינוך פרסם נוהל חדש לגבי העברת התיק האישי של כל תלמיד העובר בין בתי ספר: ההורים יתבקשו על טופס ויתור סודיות. אבל גם אם יסרבו, לא בטוח שזה ימנע העברת המידע
מערכת ice | 
כיתה (צילום freepik)
יש לכם ילד/ה שעולה מהגן לכיתה א'? מיסודי לחטיבה או לתיכון? מעתה תתבקשו לחתום על טופס ויתור סודיות, כדי שהתיק האישי של התלמיד יגיע למוסד החינוך החדש. אבל גם אם תסרבו, לא בטוח שזה יעזור לכם.
"ישראל היום" פרסם כי משרד החינוך מסדיר בימים אלה נוהל חדש לגבי העברת המידע האישי על תלמידים בין מוסדות חינוך, לפיו ההורים יתבקשו לאשר זאת. אולם גם במקרה שהורה מסרב - למשל כאשר לילדו יש בעיות משמעת אינו מעוניין שהמידע יעבור הלאה – תוכל ועדה מיוחדת של משרד החינוך לקבוע שהתיק האישי יעבור גם ללא הסכמת ההורים.

בתיק האישי מצוי המידע על התנהגותו של כל תלמיד, בעיות משמעת, עונשים, הישגים, מצב חברתי, מצב משפחתי, וכן אבחונים שונים או טיפולים רפואיים שעבר. נוהל משרד החינוך קובע כי המידע בתיק האישי יועבר אך ורק לגורמים המוסמכים, כגון מנהל בית הספר, פסיכולוג או יועץ חינוכי, והם כמובן מחויבים לשמור על סודיות המידע, פרטיות התלמיד ומשפחתו. יצוין כי על פי החוק, צה"ל יכול לדרוש את העברת התיק האישי אליו, אך הדבר לא נעשה בכל המקרים.
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסרה: "העברת המידע בין הגופים השונים תאפשר למסגרות השונות קליטה טובה יותר של הילדים, ותסייע במתן מענים טובים ומדויקים יותר לילדים ובטיפול נכון במקרים שונים ככל שיידרש. משרד החינוך יקפיד על כך שהמידע שמתקבל יהיה כלי עבודה, גם בהיבטים הלימודיים והחברתיים, וזאת מבלי לפגוע בזכות הילד ל'דף חדש' כאשר הוא עובר למוסד חדש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה