קריירה ולימודים

הזוי: חברה פיטרה את כל העובדים שלה בלילה אחד

2,700 עובדים נותרו ללא מקום פרנסה בלילה אחד: ענקית הרהיטים האמריקאית UFI החליטה לפתע להפסיק את הפעילות ללא סיבה ברורה
מערכת ice |  2
ענקית הרהיטים האמריקאית UFI (צילום פייסבוק/ United Furniture Industries)
חברת ריהוט אמריקאית גדולה פיטרה השבוע את כל 2,700 עובדיה בזמן שהם ישנו, ושלחה להם בהודעות סמס ובמיילים לא להגיע לעבודה למחרת, כך לפי דיווחים בארה"ב.
הפיטורים ההמוניים שלשום על ידי United Furniture Industries (UFI) שמייצרת ספות וכורסאות, הותיר אלפי עובדים - כולל נהגי משאיות ועובדי מפעלים בצפון קרוליינה, מיסיסיפי וקליפורניה - מובטלים רק יומיים לפני חג ההודיה.
"בהוראת הדירקטוריון... אנו מצטערים להודיעך כי עקב נסיבות עסקיות בלתי צפויות, החברה נאלצה לקבל את ההחלטה הקשה להפסיק את העסקת כל עובדיה, החל לאלתר, ב-21 בנובמבר." אמרה החברה בהודעות לעובדים.

"למעט נהגים בכביש שיוצאים למסירה. הפיטורים שלך מהחברה צפויים להיות קבועים וכל ההטבות יופסקו לאלתר." נכתב. בנוסף, לנהגים נאמר שהם יקבלו תשלום עבור שארית השבוע וכי עליהם "להחזיר מיד ציוד, מלאי ומסמכי משלוח", לפי התזכיר.
לא ברור מדוע החברה בת העשרים הפסיקה את פעילותה בפתאומיות כל כך, אבל במהלך הקיץ היא פיטרה את המנכ"ל שלה, סמנכ"ל הכספים וסגן נשיא בכיר למכירות, לפי FurnitureToday.com. מספר שבועות לאחר מכן, כ-500 עובדים איבדו את עבודתם במתקנים רבים בצפון קרוליינה ובקליפורניה.
ביום שלישי, מאוחר יותר נאמר לעובדים שהם יכולים להגיע לחללי העבודה שלהם כדי לאסוף את החפצים שלהם. עובד שפוטר אמר לתקשורת כי "זה לא הוגן כלפי הפועלים שעבדו ברצינות כל כך קשה להתפטר ככה. זה לא הוגן לאמא שהרגע ילדה תינוק לתהות אם יש לה בכלל ביטוח בריאות שיכסה את זה. זה לא הוגן כלפי חולת הסרטן בעיצומו של הכימותרפיה לגבי איך לשלם עבור הטיפולים שלה".
ביום רביעי עובד לשעבר במיסיסיפי, טוריה ניל, הגיש תביעה נגד UFI, בטענה שהחברה הפרה את החוק הפדרלי בכך שלא נתנה הודעה של 60 יום לפני פירוק הפעילות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בושה וחרפה !! במצב כזה, לא משנה באיזו..
    אמיר 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה, גם אם זה קורה כאן. כל המפוטרים צריכים להתאחד ולתבוע ביחד כקבוצה את בעלי החברה. לפחות ייצאו עם משהו בהמשך. אסור לסמוך על אף מנהל וחברה וכו' ,תסמכו רק כל בורא עולם . כל השאר רעש וצלצולים ,מצגת שווא של שקר בעולם הזה.
    סגור
  • 1.
    פיטורים באמריקה
    אורי 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה מה שסמודריץ רוצה לעשות להחליש את האיגודים והועדים הגדולים להפוך את ישראל לממלכה חשוכה של עובדים עבדים ומי שהצביע לליכוד שנותן לחייה הזו להשתולל אתם תבכו יחד עם השמאל עם של טיפשים
    סגור