קריירה ולימודים

הון שלטון: המיליארדרים האמריקאים שברו שיא בהוצאות על בחירות

הטייקונים צריכים את הפוליטיקאים קרוב אליהם כמה שיותר, ומוכנים להוציא הרבה: אלו התורמים הבולטים בבחירות האמצע בארה"ב והסכומים המפלצתיים שתרמו למועמדי שתי המפלגות
מערכת ice | 
ג'ורג' סורוס (צילום Sebastian Derungs / swiss-image for World Economic Forum)
המיליארדרים של אמריקה הוציאו סכום שיא של 880 מיליון דולר על בחירות האמצע בארה"ב. רוב ההוצאות שלהם היו לטובת הרפובליקנים, כך לפי דו"ח חדש.
ההוצאה של מיליארדרים עלתה ב-44% במהלך אמצע הקדנציה של 2018, וצפויה להתקרב למיליארד דולר עד השבוע הבא, על פי Americans for Tax Fairness, שניתחו נתוני תרומות לקמפיין מוועדת הבחירות הפדרלית, שנאספו על ידי גוף "כלב השמירה הבלתי מפלגתי של מימון הקמפיינים". בעוד עשירי אמריקה הזרימו 1.2 מיליארד דולר לבחירות לנשיאות 2020, ההוצאה המוגזמת שלהם באמצע הקדנציה מראה כמה עומד עבורם על כף המאזניים.
ההוצאות שלהם גם מדגישות את הדאגה הגוברת מהשפעתם המוגזמת של תורמים פוליטיים עשירים, שיכולים כעת לתרום סכומי כסף בלתי מוגבלים למה שמכונה סופר-PAC, שאינם מגבילים תורמים בודדים.
"אם תהיה לנו דמוקרטיה שעובדת עבור כולם, עליה לרסן מאוד את ההשפעה של כסף הטייקונים בפוליטיקה שלנו", אמר פרנק קלמנט, מנכ"ל אמריקן למען הוגנות מס.
סכומי המימון אינם כוללים את ההוצאות של העשירים במירוצי בחירות מקומיים ומדינתיים.
התורם הבכיר עד כה הוא ג'ורג' סורוס, שתרם למעלה מ-128 מיליון דולר לבחירות הביניים. רוב המימון שלו הלך לסופר PAC Democracy II, אשר מגבה מטרות ליברליות ומועמדים דמוקרטיים.

התורם המיליארדר השני בגודלו היה ריצ'רד אויהליין, איל הספנות בוויסקונסין, ואשתו אליזבת, שתרמו 67 מיליון דולר למועמדים הרפובליקנים. המקבלים הגדולים ביותר שלהם - מעל 20 מיליון דולר כל אחד - הם ה-Super PAC של Club for Growth Action ו-Super PAC שה-Uihleins יצרו בעצמם, הנקרא Restoration PAC, כדי לממן מועמדים שמרניים לסנאט ולבית הנבחרים. הם נתנו סך של 3.5 מיליון דולר לסופר PAC מועמד יחיד בוויסקונסין התומך בסנאטור הרפובליקאי. רון ג'ונסון.
מיליארדר קרנות הגידור קן גריפין, שהופך פעיל יותר ויותר בפוליטיקה, היה המממן הפוליטי השלישי בגודלו. גריפין תרם עד כה 66 מיליון דולר במחזור הבחירות הפדרלי הזה, לפי הדיווח. הוא נתן לקרן המנהיגות של הסנאט ולקרן המנהיגות של הקונגרס. גריפין, שעבר לאחרונה לפלורידה משיקגו ונלחם זמן רב במושל אילינוי ג'יי.בי. פריצקר, הוציא 50 מיליון דולר נוספים בקמפיין הפריימריז הלא מוצלח של הרפובליקה הדמוקרטית של ריצ'רד אירווין בריצה שלו למושל אילינוי.
ג'פרי יאס, מייסד ענקית המסחר באופציות Susquehanna International Group, תרם 47 מיליון דולר. כשליש מההוצאות שלו היו עבור Club for Growth Action, ה-Super PAC השמרני שתומך בהורדת מסים ובפחות רגולציה.
תורם יחסית חדש למעמד הפוליטי המיליארדר הוא סם בנקמן-פריד, איל הקריפטו בן ה-30. תרמתי 40 מיליון דולר למחזור הזה, רובם לסופר PAC שהוא יצר בשם Protect Our Future. ה-Super PAC תמך במועמדים הדמוקרטיים הדמוקרטיים של הקונגרס המועמדים לראשות המחזיקות בעמדות חיוביות ברגולציה של מטבעות קריפטוגרפיים. מתוך 18 המועמדים לפריימריז שנתמכו על ידי Protect Our Future, 16 זכו, על פי הדו"ח. באנקמן-פריד אמר שהוא יכול להוציא עד מיליארד דולר בבחירות 2024.

רשימת התורמים הגדולים של המיליארדרים כוללת גם את אלה של אורקל: לארי אליסון, עם 31 מיליון דולר ל-PAC המתמקד ב-GOP שלו. משקיע הטכנולוגיה פיטר ת'יל נתן 30 מיליון דולר, בעיקר ל-Super PACs המוקדשים לשני מועמדים לסנאט של הרפובליקה הדמוקרטית - J.D. ואנס באוהיו ובלייק מאסטרס באריזונה.
מייקל בלומברג הוציא 22 מיליון דולר, בעיקר על מימון מועמדים דמוקרטיים של רוב בית הנבחרים של בית הנבחרים ועל קרן הניצחון של LCV, קבוצת תמיכה סביבתית. מיליארדר קרנות הגידור סטיבן מנדל מ-Lone Pine Capital הוציא 17.7 מיליון דולר על קבוצות דמוקרטיות, כולל הסופר PAC Future Forward.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה