קריירה ולימודים

מתקדמים: מאות אלפי ישראלים יתחילו לעבוד מהבית

הנחיה חדשה של נציגות שירות המדינה תאפשר לעובדים, אשר אינם הורים, גם להשלים שעות עבודה מהבית. עד היום אושר רק להורים עד גיל 12 להשלים שעות עבודה מהבית
מערכת ice | 
עבודה מהבית
משבר הקורונה הביא עמו בשורות לעולם העובדה. עבודה מהבית הפכה לביטוי שגור וארגונים רבים מאפשרים לעובדיהם לעבוד מהבית אף באופן כמעט קבוע וזאת מתוך הבנה כי בתפקידים מסוימים ניתן לקיים שגרה גם בתנאים כאלה.
הנחיה חדשה שהוציאה נציבות שירות המדינה מקרבת את עובדי המדינה לעובדים במגזר הפרטי. מאות אלפי עובדי משרדי הממשלה, יחידות הסמך, מערכת הביטחון והחוץ ובתי החולים הממשלתיים יוכלו לעבוד שעות נוספות ולהשלים שעות חסרות במשרד והכל בכפוף לאישור מנהליהם.

עד היום, רק להורים לילדים עד גיל 12 אושר להשלים שעות עבודה מהבית וכעת מנסים להשוות את התנאים ככל הניתן לכלל עובדי שירות המדינה. שינוי נוסף, להורים לילדים עד גיל 12, הוא שהם יוכלו להשלים שעות חסרות מהבית שלוש פעמים בשבוע בניגוד להנחיה הקודמת בה היו צריכים להשלים את השעות עוד באותו היום. לעומתם, עובד שאינו מוגדר כהורה יוכל להשלים שעות מהבית רק פעם אחת בשבוע.
כמו כל שינוי לטובת העובדים ישנו חשש כי הוא ינוצל לרעה – "אם יימצא שבוצע ניצול לא נכון של האפשרות להעסקת הורים בשעות נוספות מרחוק בהתאם לכללי הוראה זו, תפנה נציבות שירות המדינה להסברים רלוונטיים מהמשרדים ובמידת הצורך תפסיק את האישור לעבודה בשעות נוספות מהבית/מרחק", כך מובהר בהנחיית הנציבות כפי שגלובס פרסמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה