קריירה ולימודים

מס חדש והזוי: מה מרתיח את מגדלי הבקר בניו-זילנד?

הממשלה התחייבה להפחית את פליטת גזי החממה ולהפוך את המדינה לניטרלית פחמן עד שנת 2050, קצת קשה כשהכלכלה מבוססת על הגורם המזהם ביותר - פרות. זה הפיתרון שהחליטו לדון בו
מערכת ice | 
עדר פרות (צילום pixabay)
ממשלת ניו זילנד הציעה ביום שלישי להטיל מס על גזי החממה שחיות משק מייצרות מגיהוקים ומצואה כחלק מתוכנית להתמודדות עם שינויי האקלים. הממשלה אמרה שההיטל החקלאי יהיה ראשון מסוגו בעולם, וכי החקלאים צריכים להיות מסוגלים להחזיר את העלות על ידי גביית יותר עבור מוצרים ידידותיים לאקלים.
בתגובה לכך מיהרו החקלאים לגנות את הצעד, Federated Farmers, קבוצת הלובי הראשית של התעשייה, אמרה כי התוכנית "תקרע את הקרביים מהעיר הקטנה ניו זילנד" ותראה שחוות יוחלפו בעצים.
נשיא החקלאים הפדרלי, אנדרו הוגארד, אמר שחקלאים ניסו לעבוד עם הממשלה במשך יותר משנתיים על תוכנית הפחתת פליטות שלא תפחית את ייצור המזון.
"התוכנית שלנו הייתה לשמור על החקלאים בחקלאות", אמר הוגארד. במקום זאת, הוא אמר שחקלאים ימכרו את החוות שלהם "כל כך מהר שלא תשמעו אפילו את הכלבים נובחים על החלק האחורי של הטנדר בזמן שהם נוסעים לדרך".
מחוקקי אופוזיציה ממפלגת ACT השמרנית אמרו שהתוכנית תגדיל למעשה את הפליטות העולמיות על ידי העברת החקלאות למדינות אחרות שהן פחות יעילות בייצור מזון. תעשיית החקלאות של ניו זילנד היא חיונית לכלכלתה. מוצרי חלב, כולל אלה המשמשים לייצור חלבון לתינוקות בסין, הם מפרנסי הייצוא הגדולים ביותר של המדינה.
בניו זילנד יש רק 5 מיליון אנשים, אבל כ-10 מיליון בקר ובקר לחלב ו-26 מיליון כבשים. התעשייה הרחבה הפכה את ניו זילנד ליוצאת דופן בכך שכמחצית מפליטות גזי החממה שלה מגיעות מחוות. חיות משק מייצרות גזים שמחממים את כדור הארץ, במיוחד מתאן מגיהוק בקר ותחמוצת חנקן מהשתן שלהם.
הממשלה התחייבה להפחית את פליטת גזי החממה ולהפוך את המדינה לניטרלית פחמן עד שנת 2050. חלק מתוכנית זו כולל התחייבות שתפחית את פליטת המתאן מחיות משק ב-10% עד 2030 ובעד 47% עד 2050.
על פי התוכנית המוצעת של הממשלה, החקלאים יתחילו לשלם עבור פליטות בשנת 2025, כאשר התמחור טרם נקבע סופית. ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן אמרה כי כל הכסף שנאסף מההיטל המוצע בחווה יוחזר לענף כדי לממן טכנולוגיה חדשה, מחקר ותשלומי תמריצים לחקלאים.
"החקלאים בניו זילנד אמורים להיות הראשונים בעולם להפחית פליטות חקלאיות, ולמקם את שוק הייצוא הגדול ביותר שלנו ליתרון התחרותי שמביא לעולם בעל אבחנה גוברת לגבי מוצא המזון שלהם", אמר ארדרן.
שר החקלאות דמיאן אוקונור אמר שזו הזדמנות מרגשת עבור ניו זילנד והחקלאים שלה, "חקלאים כבר חווים את ההשפעה של שינויי אקלים עם יותר בצורת שוטפת והצפות", אמר אוקונור. "להוביל את הפליטות החקלאיות טוב גם לסביבה וגם לכלכלה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה