קריירה ולימודים

אפליה נגד נשים בחולון: מה קרה ל"בית ספר נעמי שמר"?

בית הספר היסודי בשכונת פנחס אילון בחולון אשר היה אמור להיות הראשון בעיר הנקרא על שם אישה, נעמי שמר, יקרא על שם השופט המנוח מאיר שמגר
מערכת ice |  1
נעמי שמר (צילום ויקיפדיה)
על פי חוק, באזורי בנייה יש להציב שלט המציין מי הם בעלי התפקידים באתר ואף שילוט המציג תאריך משוער לסיום העבודה נהוג. כאשר רשום שם המבנה שיוקם אנו לוקחים זאת כעובדה מוגמרת. במשך שנה וחצי תושבי שכונת פנחס אילון בחולון ראו את עבודות הקמת בית הספר החדש בשכונה על שם "נעמי שמר" ברחוב נעמי שמר. מה הייתה הפתעתם לגלות שבית הספר יקרא לא על שם המשוררת המנוחה, אלא על שם שופט בית המשפט המנוח, מאיר שמגר.
בכתבה שפורסמה ב-mynet חולון דווח כי ההפתעה הייתה רבה עוד יותר כאשר מדובר בבית הספר הראשון והיחיד בעיר חולון שאמור היה להיקרא על שם אישה, אך תושבי חולון ימשיכו לחכות. בחולון, בה ישנה מסורת ארוכת ימים לקרוא למוסד החינוך על שם הרחוב בו הוא ממוקם נשברה מסורת זו.
מורן ישראל, חבר מועצה ויו"ר סיעת צעירים, פנה לוועדת השמות על מנת להבין את פשר העניין ונמסר לו כי ועדת השמות לא ידעה שלבית הספר יש שם זמני. "לגבי הרחוב, בתי ספר רבים בעיר נמצאים ברחוב בעל שם זהה, וברור לי שטענה כזו יעלו רק מול שם של אישה", טען כי מדובר על קיפוח על רקע מגדרי.
עיריית חולון מסרה בתגובה: "הגוף היחידי שמוסמך לקבוע שם לבית ספר או לכל רחוב או מבנה ציבור הוא מועצת העיר, שמאשרת או דוחה את המלצות ועדת השמות העירונית. מעולם לא נקבע שמבנה בית הספר היסודי שהולך ומוקם ברחוב נעמי שמר ייקרא על שם נעמי שמר והשם הזמני על השלט שהציב הגורם הבונה אינו רלוונטי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צעיר הוא כבר לא
    תושב עם שכל 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כיף למורן ישראל שהצליח להכניס כתבה שקשורה אליו לאייס.באמת כל הכבוד. לדברים האלה הוא טוב. חבל שהכותב לא טרח לבדוק ולגלות שכבר שנים אין מסורת בחולון שך קריאת בית ספר על שם הרחוב אלא בשמות אחרים. מעניין אם מורן בעצמו יודע את זה. זה לא כתוב בפייסבוק אז כנראה שאין לו מושג.
    סגור