קריירה ולימודים

מנכ"ל החברה שנמכרה לעליבאבא בארבעה טיפים שיעזרו לכם להצליח

ביארק מיטלסן, מייסד "דראז", שנמכרה לפני כארבע שנים לענקית הקמעונאות, משתף את הטיפים שעזרו לו ויעזרו לכם להצליח בעולם העסקים
מערכת ice | 
החזרי מס לעסקים (צילום freepik)
לאחר שש שנים בהן עבד עבור גולדמן זאקס כבנקאי השקעות, ביארק מיקלסן התמודד עם דילמה. "ידעתי שאני רוצה לנסות לנהל עסק, רציתי לעשות משהו בטכנולוגיה אבל גם משהו שיש לו היבטים מאוד תפעוליים כי אני אוהב לבנות דברים". השאיפות הללו הביאו את מיקלסן לפקיסטן, שם הוא בנה שוק מסחר אלקטרוני בשם Daraz. ב-2018, שלוש שנים לאחר השקת העסק, נרכשה דראז על ידי עליבאבא, כחלק מהמאמצים של ענקית המסחר האלקטרוני הסינית להתרחב בדרום אסיה. דראז פועלת כעת בפקיסטן, בנגלדש, סרי לנקה, נפאל ומיאנמר, ומשרתת 40 מיליון לקוחות פעילים.

מיקלסן שיתף את ארבעת הטיפים שלו לבניית עסק מצליח. הדבר הראשון, הוא לעשות את בדיקת הנאותות בהערכת הזדמנויות ומציאת צרכני יעד. "ביליתי הרבה זמן רק בלימוד השווקים והבנתי איפה הפוטנציאל. התחלתי להסתכל על דרום אסיה והבנתי שזה חלק מרכזי בעולם ולא היה מסחר אלקטרוני באותה תקופה. יש חצי מיליארד אנשים - זו הזדמנות די גדולה שלעתים קרובות מתעלמים ממנה. אנחנו צריכים להוסיף ערך כדי שנוכל גם לבנות בסופו של דבר עסק רווחי", אמר מייסד דראז.
 
הדבר השני מבחינת מילקסן, הוא להשקיע 100% בכל פעילות הקשורה לעסק: "אתה ממעיט בכמה מאמץ זה להשיק מוצר נהדר ולבנות שירות מעולה... 90% זה בעצם כלום, זה לעולם לא יטוס אבל אתה חייב להגיע ל-100%". זה היה משהו שהוא למד בדרך הקשה בימיו הראשונים של דארז, בהתחשב בכך שלא היה לו ניסיון בבניית אתר מסחר אלקטרוני. "לא ידעתי מה אני עושה, רק לעשות כמה דברים ב-100% נכון היה מאוד מאוד מאתגר", אמר היזם.
 
הטיפ השלישי הוא, "העבודה אף פעם לא גמורה". למרות שדראז נמצאת ב"נתיב לרווחיות" עם רווח גולמי חיובי, מיקלסן אומר שהעבודה לא הסתיימה. "פעם חשבתי שבשלב מסוים, ברגע שנגיע לעסק של מיליארד דולר... יהיו לנו תהליכים יציבים והכל. אבל עכשיו הבנתי שאפילו עבור עליבאבא, זה מנגנון שתמיד יתפתח. המודל העסקי שלנו לעולם לא ייעשה. אנחנו צריכים להמשיך לייעל ולשנות עבור השפעות חיצוניות בשווקים ומגמות חדשות".
 
העצה האחרונה שיש למיקלסן ליזמים, היא לגשת למסע שלהם עם הלך הרוח של "לקפוץ למים". "באמת הייתי מעודד אנשים פשוט לנסות ולא לפחד להיכשל. לפעמים אתה נכשל וזה בסדר. לעיתים קרובות אתה לומד איך לשחות בדרך ותהליך הפיתוח הוא הרבה הרבה יותר מהיר אם אתה עושה את זה ככה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה