קריירה ולימודים

ילדת ורוצה לחזור לעבוד? פרויקט "אימהות צעירה" יוצא לדרך

ארגון "בעצמי" השיק את מיזם "אימהות צעירה" שמטרתו לסייע לאימהות צעירות לחזור לשוק העבודה. שרת הכלכלה: "נשים לא צריכות לבחור בין אימהות לקריירה"

מערכת ice | 
נירה צימלס אורנה ברביבאי ושלום בן משה (צילום איתי נדב)
בדצמבר 2021 פורסם דו"ח של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שבחן את סוגיית "קנס האימהות" ומצא כי עם המעבר לאימהות – שכר האישה יורד בכ-30% בהשוואה לשכרה הקודם. פער זה מתורגם להפסד של כ-80 מיליארד שקל למשק. ארגון "בעצמי" השיק את מיזם "אימהות צעירה" במטרה להחזיר אימהות צעירות לשוק העבודה. השקת המיזם התקיימה במרכז הצעירים בראש העין במעמד שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, ומנכ"לית ארגון "בעצמי", נירה צימלס. 

פרויקט "אימהות צעירה" יקנה כלים ומיומנויות לאימהות צעירות בתחום התעסוקה, הורות, כלכלה, מיצוי זכויות וקהילה. הפרויקט מתמקד בפיתוח חוסן תעסוקתי של המשתתפות ומיקודן במסלולי קריירה מותאמים והן יקבלו ליווי פרטני וקבוצתי במטרה לסייע להן להשתלב בצורה מיטבית בשוק העבודה.
 
ארגון "בעצמי" הוא ארגון חברתי הפועל מזה 26 שנה לקידום תעסוקה בקרב אוכלוסיות מודרות ומעוטות הזדמנויות. מידי שנה משתתפים בפעילויות ותוכניות הארגון כ-30 אלף נשים וגברים שעוברים תהליך של שינוי והעצמה. אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה והתעשייה, אמרה: "נשים לא צריכות לבחור בין אימהות לקריירה. כשאימהות צעירות לא חוזרות לעבודה לאחר הלידה, זה לא רק הפסד ערכי עבורן אלא הפסד לכולנו, שנאמד בעשרות מיליארדי שקלים מידי שנה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה