קריירה ולימודים

היועצות החינוכיות לשרת החינוך ולשר האוצר: "נשכחנו!"

על רקע המשא ומתן בין האוצר להסתדרות המורים, עולה קולם של היועצות והיועצים החינוכיים שדורשים גם הם לשפר את תנאי העסקתם

מערכת ice |  4
יפעת שאשא ביטון (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

על רקע המשא ומתן בין האוצר להסתדרות המורים, עולה גם קולם של היועצות והיועצים החינוכיים. מנהיגי מחאת היועצים שלחו אתמול מכתב לשרת החינוך ולשר האוצר בדרישה לשפר את תנאי העסקתם. במכתב צוין כי היועצות והיועצים החינוכיים מרגישים שהופקרו במו"מ שבין הסתדרות המורים לאוצר ומשרד החינוך.
 


במכתב, שמייצג כ-8,000 יועצות ויועצים חינוכיים מכל רחבי הארץ, כתבו: "בפרסומים השונים שמענו אזכורים לעיוותי השכר המתקיימים במערכת, הנידונים ועתידים להיפתר במסגרת הסכם השכר החדש, אך לא שמענו התייחסות אחת קונקרטית הנוגעת לנו- היועצות והיועצים החינוכיים".
 


במכתב ציינו החתומות כי על פי דו"ח מבקר המדינה, מערכת החינוך עומדת בפני אתגרים קשים בתחום בריאות הנפש, והדבר מגביר את הצורך בקיום מערך טיפולי, שבכללו מערכת ייעוץ חינוכי מקצועית וזמינה". עוד הן מציינות כי בדו"ח עלה ש"תנאי העסקתם של היועצים החינוכיים במערכת החינוך והיקף משרתם אינם מאפשרים להם למלא את המשימות הרבות המוטלות עליהם ולסייע כראוי לנזקקים לשירותיהם".
 


לדברי מובילות המחאה, בחלוף שמונה שנים מפרסום הדו"ח, לא רק שלא בוצעה הסדרה ולא נקבעו תקנים מתאימים, אלא אף תפקיד היועצים החינוכיים הלך והתרחב ומניפת האחריות גדלה ללא הרף. במכתב מסבירות הכותבות כי "תפקיד היועצים החינוכיים הוא ייחודי בכך שנדרשים לו תנאי סף של תואר שני ושלוש שנות התמחות לצורך קבלת רישיון העסקה. המצב כיום הוא שבשל מחסור בתקנים, יועצת יחידה אחראית על מאות תלמידים".


במכתב הן מציינות את דרישותיהן להיכלל במתווה של הסתדרות המורים והאוצר ולקבל גמול ייעוץ המותאם להיקף עבודתן, תקן הולם של לפחות 3.5 שעות לכל כיתה + 5 שעות מערכתיות והגדרת מכסת שעות נוספות והחזרי נסיעות מחוץ להיקף המשרה.

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חייבים להתייחס ליועצים החינוכיים
    קרן 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היועצים הם לא מורים ויש להתייחס לכך בהתאם ולא לעשות מישמש סקטוריאלי. העבודה היא בציר מאד רחב של טיפול בפרט, ייעוץ למורים, הנהלה ועבודה מערכתית יומיומית בתחום המניעה והחירום. לא אשאר במערכת שמבזה את המקצוע !
    סגור
  • 2.
    חייבים עדכון לתנאי העסקה של היועצות
    יועצת שלא מוכנה יותר 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מוכנה יותר להגיד לתלמיד שאינני פנוייה לשוחח איתו כשהוא רוצה. לא מוכנה יותר שהזמן המוגבל יפגע במקצועיות. לא מוכנה יותר לעבוד בהתנדבות. דרוש תקן ליועצות, גמול ראוי בדומה לסגנים, שעות עבודה מערכתיות ותגמול עבור עבודה בלתי נגמרת בחופשות ובאירועים חריגים ומשבריים
    סגור
  • בול!! (ל"ת)
    עוטפת עזה מצפון 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מחדל ששוכחים את היועצות (ל"ת)
    יעל 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור