קריירה ולימודים

מחפשים עבודה? זה מספר המשרות הפנויות בישראל

נתונים חדשים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שביולי 2022 חלה ירידה קלה במספר המשרות בהשוואה לחודש יוני. הנפגעים העיקריים: מפתחי תוכנה 
מערכת ice | 
ראיון עבודה (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (18.8) נתונים חדשים שחושפים את מספר המשרות הפנויות בישראל ביוני-יולי 2022. הסקר שיזם הלמ"ס כלל עסקים עם 5 משרות ומעלה לשכירים והראה ירידה קלה במספר המשרות הפנויות (כ-148,113 משרות פנויות לעומת כ-149,868 בחודש יוני).
עוד עולה מהסקר ששיעור המשרות הפנויות מתייצב על רמה נמוכה מ-5.0 כאשר החל מחודש מאי ישנה ירידה בשיעור זה (4.85 בחודש יולי). בנוסף, שיעור המשרות הפנויות בענף מידע ותקשורת (שמורכב ברובו משירותי הייטק) ירד באופן עקבי החל מפברואר 2022. ירידה זו נובעת הן מגידול בתעסוקה בענף זה והן בירידה מתונה במספר המשרות הפנויות.
 
על פי הסקר, מספר המשרות המבוקשות ביותר בחודשים מאי-יולי 2022 היה בענף הבנייה והשיפוצים, והמספר הקטן ביותר של משרות היה בתחום פיתוח התוכנה ואחריו הנדסה. 
 
כזכור, על פי דו"ח "דופק שוק העבודה" שפורסם אתמול (17.7) מספר דורשי העבודה ביולי עלה ב-6.6% לעומת חודש יוני. על פי שירות התעסוקה, הסיבה העיקרית לעלייה במספר דורשי העבודה ביולי היא פיטורים עונתיים בחודשי הקיץ. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה