קריירה ולימודים

מדאיג: מערכת החינוך מתקשה לגייס מנהלים

המחסור החמור במורים מגיע גם למנהלי בתי הספר, כך עולה מדו"ח חדש של הכנסת. מספר המנהלים שהחליטו לעזוב את מערכת החינוך גדל בהדרגה, ובמקומם קשה לגייס חדשים
מערכת ice | 
מחאת המורים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

מערכת החינוך בישראל על סף קריסה, ועכשיו מתברר שלא רק מורים מיואשים אלא גם מנהלי בתי ספר. רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, יותר ויותר מנהלים עוזבים את המערכת, ומשרד החינוך מתקשה לגייס אחרים, כך עולה מדו"ח חדש של מרכז המחקר בכנסת.


הדו"ח, שנערך בקרב 600 מנהלי ומנהלות בתי ספר, מגלה ש-85% מבתי הספר מתמודדים עם מחסור חמור במורים, כשבתל-אביב המצב הכי חמור (96%). אין נתונים רשמיים לגבי מצבם של המנהלים, אבל נדמה שגם בסגל המוביל אין סיבה לאופטימיות. אין צורך לומר שהשפעות התופעה שהולכת ומתרחבת, חמורות במיוחד לחינוך ילדינו.  
 


שלא כמו מורים שעוזבים את מערכת החינוך בעיקר בגלל רמות השכר, המנהלים נוטשים מסיבות אחרות כגון חוסר אמון מהמערכת, שחיקה, פיקוח יתר, מטלות פקידותיות שמנחיתים עליהם ברגע האחרון ועוד. מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, הסביר מדוע המנהלים מתייאשים מהמערכת. לדבריו, תנאי העבודה והמעמד של המנהלים נמוכים ומעליבים. לדבריו, קיים נתק וניכור בין המנהלים למטה משרד החינוך ולצד האחריות הגדולה, אין להם מספיק סמכויות.


כזכור, משבר המנהלים זוהה כבר לפני שנתיים על ידי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. בדו"ח השנתי דאז עלה שחצי מהמנהלים התמנו ללא מכרז. כיום מכרזים רבים מתבטלים בגלל מחסור במועמדים ראויים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה