קריירה ולימודים

זה השינוי הדרמטי שהביא וריאנט אומיקרון למשרדים

בעוד מדינות נוספות מוגדרות כאדומות מדי יום בשל התפשטות הווריאנט החדש של נגיף הקורונה, חברות רבות החליטו לשנות לחלוטין את הגישה שלהן לגבי חזרה למשרדים
מערכת ice | 
עבודה מהבית בזמן הקורונה (צילום freepik)
מתי חוזרים למשרדים? זו השאלה ששואלים מיליוני עובדים ברחבי העולם בתדירות גבוהה כבר יותר משנה וחצי. עתה, לפי דיווח של ניו-יורק טיימס, תשובתם של מעסיקים לשאלה הזו מתחילה לעבור מ"עוד חודשיים" או "עוד שלושה חודשים" ל"אנחנו לא יודעים", או לתשובות מפתיעות אף יותר.
ג'ואן בורק, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-DocuSign, שאמרה רק בחודש שעבר כי "בכל פעם שאנחנו דוחים את החזרה אנחנו בסך הכל מעכבים את הבלתי נמנע. בנקודה כלשהיא (החברה) הולכת להיפתח" והציבה יעד של חזרה למשרד ב-10 בינואר, אמרה לעיתון בשבוע האחרון כי "עובדים מבינים שהטבע המתפתח של מה שאנחנו מתמודדים איתו הופך זאת לבלתי אפשרי לחזות (מתי אפשר יהיה לחזור למשרד). אני לא מסוגלת אפילו לזכור את כל התאריכים שהוצאנו (לחזרה למשרדים), ואני זו שהוציאה אותם". לכן, החברה שלה כבר לא מציבה כעת תאריך חזרה למשרד ל-7,000 עובדיה, אלא מצהירה כי "נעריך מחדש את תוכניותינו לאורך 2022".
 
ג'וליה אנאס, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת Qualtrics מיוטה, המעסיקה 5,000 עובדים,סיפרה כי כבר באוגוסט דחתה את מועד החזרה המתוכנן למשרדים מספטמבר ל"עד להודעה חדשה", לצד הבטחה לתת לעובדים התראה של חודש. "החלטנו כצוות הובלה שאין שום דבר קסום בתאריכים הללו", היא אמרה. "זה היה מאוד משחרר לומר שאנחנו הולכים לראות איך זה מסתדר ואיננו ממהרים לקבוע תאריך". היא אמנם לא רוצה להמשיך לעבוד מהבית עוד זמן רב, אך גם מרגישה "משוחררת" מהצורך לשקול מחדש תאריכי חזרה שונים כל כמה שבועות. "אם היינו דוחים את זה לינואר, הם היו מקובעים על זה. אנחנו נשארים מרוכזים בעבודה. זו סתם הסחת דעת".
ג'סיקה סראניץ', מנהלת המבצעים של Monday.com הישראלית בארה"ב, ציינה כי הצוות שלה דחה את תאריך החזרה למשרד שלוש פעמים. "לפעמים העובדים שלנו מבקשים שפשוט נחליט כבר, נבחר משהוא, נכריח אותם לחזור למשרד או נקבע שעובדים מהבית (באופן קבוע). אבל זה לא משהוא שאנחנו רוצים לזרז". היא מוסיפה כי "היכולת לחוש בנוח עם חוסר נוחות ולהודות שנחנו לא יודעים היא מתנה נהדרת לצוות שלנו".
ויש גם מי שאמנם לא מצהיר רשמית, אך מפגין במעשים את חוסר האמונה בכך שחזרה למשרדים עומדת בכלל על הפרק בעתיד הקרוב: סקוט הריסון, מנכ"ל עמותת Charity: water, החליט שלא רק לבטל את תאריך החזרה למשרדי העמותה בניו-יורק, אלא אף לבטל את השכירות החל מעוד שלושה חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה