קריירה ולימודים

לאחר שנה וחצי של מו"מ: נחתם הסכם קיבוצי באופרה

בשורה לזמרי מקהלת האופרה: הסכם קיבוצי שמבטיח שיפור תנאים משמעותי ועתיד לאופרה הישראלית. ארגון השחקנים שח"ם ייצג את זמרי האופרה במו"מ
כפיר אדר | 
חלאסרטן באופרה (צילום צילום מסך)
מו"מ אינטנסיבי וממושך של כשנה וחצי, הסתיים השבוע בחתימת הסכם קיבוצי, בין ועד מקהלת האופרה הישראלית לבין הנהלת האופרה. ההסכם משפר את תנאי העסקתם של זמרות וזמרי המקהלה. את המו"מ ניהל שח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות, כארגון היציג של זמרי האופרה.
במסגרת ההסכם נקבע בין כי שכר זמרי מקהלת האופרה יגדל ב-7% וכי 24 לפחות מבין חברי הלהקה יזכו לשכר עונתי מובטח. כן נקבעו במסגרת ההסכם תעריפי מינימום לחזרות ולקונצרטים ומדרג שנתי בעלייה בשכר ובכמות הזמרים הזכאים לשכר מינימום. ההסכם החדש תקף למשך שלוש שנים.
ההסכם מביא בשורה בשיפור שכר הזמרים והזמרות ובקביעת מנגנון לשכר מינימלי שנתי.
מוועד זמרי מקהלת האופרה נמסר: "הסכם זה, שנחתם לאחר תקופה מאתגרת מאד בעולם ובתרבות בפרט, מקדם את המקהלה עוד צעד לכיוון אליו שואפים כולם - צוות קבוע של זמרות וזמרים שמתפרנסים בכבוד מהמקצוע המיוחד והאהוב עליהם כל כך".
"מקהלת האופרה שנאלצה להיעדר מהבמה לתקופה ארוכה זו, תחזור להופיע בעונה הקרובה ולהפעים את הקהל בסצנות האופרה המקהלתיות", אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות הוסיף: "אני גאה ושמח על ההסכם שנחתם. זה צעד גדול בדרך ליציבות תעסוקתית ועבודה קבועה עבור זמרי האופרה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה