"נרכב החוצה מן הסערה" - התכנית של טראס לבריטניה

בנאום הראשון שנשאה כראשת ממשלת בריטניה, הבטיחה טראס שתפעל עוד השבוע לטיפול בחשבונות החשמל התופחים שמדאיגים את תושבי הממלכה. עוד הבטיחה שתנהיג קיצוצי מס ורפורמה כלכלית
מערכת ice | 
ליז טראס, ראשת ממשלת בריטניה (צילום UK Government https://www.gov.uk/government/people/elizabeth-truss)
ליז טראס, ראשת הממשלה הטרייה של בריטניה, נשאה היום (שלישי) נאום ראשון בתפקיד, מיד לאחר שפגשה את המלכה בטירת בלמורל שבסקוטלנד. בתום הפגישה בסקוטלנד טסה במטוס פרטי לדאונינג 10, מעונה הרשמי מעתה, והגדירה את תכנית העבודה לכהונתה: "נרכב החוצה מן הסערה" אמרה בהתייחסה למשבר הכלכלי המכה במדינה - החמור מזה שנות דור. 
"אנקוט בפעולה כבר היום, ובכל יום" כדי להפוך את המדינה שוב ל"אומה שאפתנית". בין הסוגיות הבוערות ביותר אליהן בחרה להתייחס בנאומה הראשון ניתן למנות את מחירי האנרגיה והמחסור החמור בכוח אדם בשירות הבריאות הלאומי (NHS). עם זאת, לא סיפקה טראס פרטים לגבי התכניות שלה לטיפול במצב.
"אל לנו לפחד מהאתגרים העומדים לפנינו, כמה חזקה שלא תהיה הסערה העתידה להתרגש עלינו - אני יודעת שהבריטים חזקים מספיק. המדינה שלנו נבנתה על ידי אנשי מעשה, יש לנו רזרבות עצומות של בעלי כישרונות, של מוטיבציה, של נחישות. נוכל לבנות מחדש את הכלכלה שלנו ולהפוך לבריטניה המודרנית והמבריקה שאני יודעת שאנחנו מסוגלים להיות". 
 
ניתן להעריך כי אחד מצעדיה הראשונים של טראס מאחורי שולחן ראשת הממשלה תהיה להכריז על תוכנית מפורטת להתמודדות עם משבר האנרגיה ועם נטל חשבונות החשמל שהולך ומכביד על משקי הבית בבריטניה. העיתונות במדינה מעריכה שההכרזה עשויה להתרחש עוד השבוע. עוד נחזרה טראס בנאומה על הבטחות הבחירות שלה: להנהיג קיצוצי מס ורפורמה כלכלית רדיקלית - למרות הביקורת לפיה עליה להתמודד קודם כל עם האינפלציה המשתוללת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה