bdi spot

ההשלכות הכלכליות של יוקר המחייה: כך תמנעו מטעויות

בתקופה בה הריבית מזנקת, נדרשים משקי הבית בישראל להתמודד עם עליות מחירים תלולות. איך נמנע מלקיחת עוד הלוואה לסגירת המינוס ונחזיר את השליטה הכלכלית לחיינו? עו"ד ומגשרת רותם זגדון ממשרד עורכי הדין זגדון, פרץ כהן צדק, עם התשובות

עו"ד ומגשרת רותם זגדון (צילום אורלי שניידר, shutterstock)
בחודשים האחרונים אנחנו נמצאים בעיצומו של גל עליית מחירים, אפילו במוצרי מזון בסיסיים ומפוקחים. מצב זה, מוביל באופן ישיר לכך שמשקי בית מתמודדים עם מינוסים כבדים בחשבונות הבנק ועם בנקים וחברות חוץ בנקאיות שמציעים להם הלוואות חדשות לבקרים. יחד עם עליית הריבית זהו המסלול הישיר לחדלות פירעון.
משקי בית רבים מתמודדים עם קושי כלכלי וחובות במאות אלפי שקלים אך "מתגלגלים" כך חודש אחר חודש, נוטלים עוד ועוד הלוואות שרק חופרות את הבור עמוק יותר ולמעשה אין להם יכולת להתמודד עם פירעון חובותיהם.
ארגון פעמונים, אשר מלווה ומייעץ כיצד להתמודד עם משברים כלכליים, פרסם בחודש מרץ 2023 כי מדד פעמונים לחוסן כלכלי עומד השנה על ציון של 65 מתוך 100.  בהתאם למחקר הארגון, "ישנה ירידה בתחושת הביטחון של ישראלים  ביכולתם לנהל בהצלחה את כלכלת הבית ואף להתמודד עם זעזועים בהוצאות".
במצבים כאלה של לחצים נפשיים, בעוד הורים לא יודעים אם יוכלו לשלם את קייטנות הקיץ הקרב ובא כדי שיוכלו לצאת לעבוד, קל לגורמים המעניקים הלוואות לפתות ולמכור הלוואות בריביות גבוהות מאוד ומכאן המדרון חלקלק. זאת מבלי להחשיב את הוצאות הילדים שנמצאים בחופשה, הופעות, בילויים, חופשות בחו"ל וכדומה.
כדי להימנע מהצורך להיקלע להליכי חדלות פירעון חשוב לדעת לנהל את ההוצאות וההכנסות באופן שקול ולחשוב פעמיים לפני שמחליטים ליטול הלוואה. יחד עם זאת, ככל והחובות ממשיכים לגדול ואיתם העיקולים, ההגבלות ואובדן היכולת להתמודד, חשוב לזכור כי החוק מעניק פתרונות רבים ומגוונים.
חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שנכנס לתוקפו בשנת 2019, שם כמטרה עיקרית את שיקומו של היחיד מתוך הבנה שהעמקה של מצב חדלות פירעון יוצר אזרח שלא תורם לעצמו, למשפחתו, לחברה ובכך הופך נטל למערכת. ישנה חשיבות לסייע לאזרחים לקום ממשברים כלכליים ובכך להעצים את המשק הישראלי. כך ישנה גם חשיבות לסייע לאדם שנקלע למשבר כלכלי לשלם לנושיו באופן מסודר, בפיקוח בית המשפט ובהתאם ליכולתו הכלכלית.
בהליך יעיל, ניתן לעכב הליכים, להתנהל עם חשבון בנק ביתרת זכות, לעשות שימוש בכרטיס דביט, לשלם צו תשלומים בהתאם ליכולת כלכלית ולעבוד ללא פחד מעיקולי משכורת. בנוסף, ניתן להגן על נכסים.
הכי חשוב לדעת לעצור את כדור השלג המתגלגל במהירות ולהחזיר את השליטה על החיים, לעצמכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה