רכב

חבר מועצת ירושלים: "בעוד עשור, העיר תתעורר לכאוס תחבורתי"

חבר מועצת העיר ירושלים יהודה פרוידיגר, חבר ועדת תכנון ובניה, מתריע – הוספת רבי קומות על ציר הרכבת הקלה תוביל לקריסת תשתיות. לדבריו, הרכבת הקלה לא תוכל לעמוד בעומסים כשיש מגבלה של ארבע דקות בין רכבת לרכבת כי היא צריכה לעבור בין הכבישים מה שיגרום לכאוס תחבורתי בירושלים

מערכת ice |  5
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock, פלאש 90/ עומר פיכמן, יוסי אלוני)
חבר מועצת העיר ירושלים יהודה פרוידיגר, טוען כי הרכבת הקלה לא עומדת בעומס הנוסעים. כרגע מדובר על קו מקוצר שבין פסגת זאב להר הרצל כשבטווח הקרוב הרכבת תאריך את הקו משכונת נווה יעקב ועד בית החולים הדסה עין כרם. 
פרוידיגר טוען שתושבים בשכונות שבהן עוברת הרכבת לא יוכלו לעלות לרכבות שיהיו מלאות בנוסעים מהשכונות שמהן יצאה הרכבת (כל שכונה עם עשרות אלפי תושבים) כאשר על כל ציר קו הרכבת עתידים לבנות מגדלים של 30 קומות, ולאחרונה כבר ביקשו לעלות ל – 40 קומות עם חניה אחת במקרה האופטימי לכל משפחה.
עוד טוען פרוידיגר כי הפתרון היחיד הוא רכבת תחתית ובלעדיה אסור להסתמך על הרכבת הקלה שפשוט תקרוס אל מול כמות הנוסעים מה גם שחייב להיות מרווח של ארבע דקות בין רכבת לרכבת בגלל שהיא נוסעת בצמתים ועל כבישים מרכזיים בעיר. בנוסף לעובדה שהרכבת הקלה, גם בתוספת מסלולים לא תתן מענה, גם העומס בכבישים יגדל ויהיה בלתי נסבל.
פריודגר הסביר כי בשבתו בוועדות תכנון, מגיע מומחה לתחבורה שאומר שלכאורה תוספת של 200 רכבים לא תשפיע על העומס בצורה משמעותית, אולם בחלק גדול מהמקרים יש התעלמות מפרויקטים דומים נוספים באותו רחוב. לדבריו, תוספת של 200 רכבים היא סבילה, אולם 1000 רכבים נוספים באותו רחוב זו כבר פרשה אחרת לגמרי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נראה שפרוידיגר לא מבין בתחבורה
    אבי 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אדם שביקר בערים בהן תחבורה ציבורית איכותית לא חושב שצריך לחשוש ממצב הרכב הפרטי. כשיש דרך מהירה וטובה להגיע ממקום למקום אין צורך ב2 רכבים למשפחה
    סגור
  • 4.
    בקיצור אז בואו נעצור וזהו?
    אורח 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בונים בשטחים חדשים כולם מזדעקים אומרים זה הורס את הטבע, אם בונים לגובה מתלוננים על בעיות תחבורה חסימת נוף וכו עושים פינוי בינוי מתלוננים על שזה הורס את המרקם והנוף השכונתי...' בקיצור אי אפשר כלום בואו נסגור את העיר וזהו... אין מה לעשות, העיר כמעט הכפילה את עצמה בשני עשורים, ונכון, חייב רכבת תחתית, אבל אי אפשר להתנגד להכל
    סגור
  • 3.
    ש ל
    עזריאל 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירושלים עיר עניה תחבורה מיתחתלכל ביקורת מוניות נוסעות במקביל לנתץ וזה עצוב הכביש ריק מונית בפקק המונה דופק רק בעיר ורוד עיר מטומטמים זה יוכל לקרות כי הנתץ לא מיועד למונית
    סגור
  • 2.
    לאון הורס את ירושלים (ל"ת)
    החתול במגפיים 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    מגדלים בירושלים
    Ruth 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בקצב הזה בניית מגדלים על ציר הרכבת הקלה תהיה בכייה לדורות. איכלוס של כ''כ הרבה אנשים במגדל אחד תיצור כאוס, אין מספיק מקומות חניה מסתמכים על הרכבת הקלה, המוני אנשים שאמורים להגיע לעבודה תלמידים לבתי הספר צריך לשקול סוף מעשה במחשבה תחילה
    סגור