רכב

קבוצת דן ושימקוטק בשיתוף פעולה ענק: כך תטעינו רכבים חשמליים

החברה המשותפת, שתוחזק בחלקים שווים, התקינה זה מכבר מערכות במספר אתרים של קבוצת דן ונערכת להרחבת הפריסה לניהול וייעול טעינת אוטובוסים וציים של כלי רכב מסוגים נוספים

מערכת ice | 
מערך הטענת האוטובוסים החשמליים של דן בבני ברק (צילום יחצ)
קבוצת דן ושימקוטק מקבוצת לודן מרחיבות את שיתוף הפעולה ומקימות חברה חדשה, OPCAR-EV, שתציע מערכת לשליטה לבקרה ולניהול אנרגיה באתרי טעינה חשמלית עבור ציי רכב חשמליים, ציבוריים ופרטיים.
דן ושימקוטק פיתחו מערכת טכנולוגית מתקדמת שמאפשרת לדן להשלים מרכיב נוסף בפאזל של מהפכת החשמול של התחבורה הציבורית שדן מובילה במטרופולין תל אביב. בחסות מהפכה זו דן הופכת להיות בימים אלה לאחת מחברות התח"צ בעלת הצי החשמלי הגדול בעולם, ולמפעילת רשת מטרופולינית חשמלית מהגדולות בעולם, הכוללת כבר כיום מאות אוטובוסים חשמליים, בדרך לצי המורכב מאוטובוסים חשמליים בלבד. הפתרון הטכנולוגי מאפשר הטענה חכמה, תוך ניצול יעיל של אנרגיה, המותאמת לצרכים התפעוליים של הצי.
החברה המשותפת, שתוחזק בחלקים שווים על ידי קבוצת דן וחברת שימקוטק, תעסוק בשיווק, תפעול ותחזוקה של מערכות לניהול הטעינה, ותציע פתרונות לניהול אופטימלי של תשתית הטעינה למפעילות תחבורה ציבורית, לבתי מגורים, לחניונים חשמליים המשמשים ציי רכב, חברות הפצה ועוד.
הצורך והביקוש הגוברים בעולם לטעינת כלי רכב חשמליים בכלל, ואוטובוסים חשמליים בפרט, ביחד עם הניסיון הרב שצברה דן בתחום החשמול, יאפשרו לחברה המשותפת להיכנס ולצמוח בפעילות גם מחוץ לישראל, מהלך התואם את האסטרטגיה העסקית ומנועי הצמיחה העתידיים של שתי החברות.
קבוצת דן מובילה בשנים האחרונות את מהפיכת החשמול בתחבורה הציבורית בישראל באמצעות הקמת אתרי הטענה עבור מאות כלי רכב, ייבוא אוטובוסים חשמליים, השקעה ברכישת מאות אוטובוסים לחשמליים, ופיתוח יכולות תחזוקה וניהול טעינה בתשעה אתרי ענק ברחבי הארץ. כחלק מההחלטה האסטרטגית להיכנס לתחום הטכנולוגיה התחבורתית, נכנסה דן לפני כשנתיים להשקעה בחברת שימקוטק, כשהשקיעה 25 מיליון שקל בתמורה לכ-19.2% ממניות שימקוטק.
כמו כן המערכת תשמש לניהול יעיל של חניוני הענק של פרוייקט הנתיבים המהירים. במסגרת פרוייקט הנתיבים דן תנהל ותפעיל אלפי עמדות טעינה חשמליות הן לרכבים פרטיים והן לאוטובוסים חשמליים שיופעלו במסגרת הפרוייקט.
קבוצת לודן, חברת האם של שימקוטק, צברה בשנים האחרונות ניסיון בהפעלת פרויקטים הנדסיים שונים בחו"ל והחבירה לקבוצת דן תאפשר לחברת OPCAR-EV להתמודד על מכרזים בתחום ניהול האנרגיה והטעינה החשמלית בתחבורה הציבורית במדינות יעד נבחרות.

מימין: ארנון אהרון מנכ"ל לודן, אבי ליבר – מנכ"ל שימקוטק, אופיר קרני – מנכ"ל דן, יורי ברונשטיין, סמנכ"ל פרויקטים ותשתיות, קבוצת דן, קרדיט צילום: יח"צ
המערכת החדשנית של OPCAR-EV מאפשרת ניהול טעינת ציי האוטובוסים החשמליים, תוך ניטור מצב הסלולות בזמן אמת ועם אפשרות לתיעדוף של הטעינה על בסיס היקפי הצריכה, הצורך התפעולי וחישוב עלויות האנרגיה. באמצעות מערכת אחת מתאפשר כעת למנהלי ציי רכב חשמלי לקבל מענה לכל צורכי הטעינה וכן להפעיל כלי ניתוח ובקרה לקבלת סקירה מהירה של כל המידע הרלוונטי באמצעות התראות חכמות.
OPCAR-EV תתבסס על חיוב חודשי קבוע לפי אוטובוס ותייצר לחברה מודל עסקי עם אופק הכנסות ארוך טווח, הצומח בהתאם להרחבת פריסת המערכות. המערכת פותחה בהתאם לתקנים בינלאומיים, כגון OCPP, ועל כן תוכל להיות משווקת לציי רכב חשמלי בחו"ל ללא חסמים רגולטוריים.       
יורי ברונשטיין, סמנכ"ל פרויקטים ותשתיות של קבוצת דן ומנכ"ל דן נתיבים ציין כי: "הקמת OPCAR-EV היא צעד משמעותי נוסף באסטרטגיה של דן אשר בנתה בשנים האחרונות רשת מטרופולינית חשמלית מהגדולות בעולם, ולצידה מערך תשתיות טעינה גדולות. התוודענו לצורך בניהול אנרגטי סביבתי חכם על מנת לתמוך במשק החשמל, לייעל את הצריכה, ולעבור להפעלת התחבורה על בסיס אנרגיה נקייה וידידותית לסביבה.
 
המערכת שמציעה OPCAR-EV היא מערכת שליטה ובקרה עם יכולות אופטימיזציה, המאפשרת למנף את הניסיון והידע שנצבר בדן לטובת פריסה של תשתית אנרגטית מהירה ויעילה בשווקים נוספים בישראל ומחוצה לה. המערכת היא תוצר של שיתוף פעולה מעולה בין חברה תפעולית ותשתיתית עם ניסיון שטח עצום וחברה טכנולוגית מצוינת, שיצרו יחד מוצר הנותן מענה מקיף והוליסטי לכל צרכי התפעול האנרגטי של ציי הרכב".
אבי ליבר, מנכ"ל שימקוטק, ציין כי "שימקוטק ודן הוכיחו בשנה האחרונה את הערך והכדאיות שבהתקנת מערכות ניהול הטעינה החשמלית שפיתחנו ומרחיבות בהתמדה את פריסתן בציי האוטובוסים של דן. כעת, בשלה העת להקמתה של חברה משותפת שתשים לה למטרה למנף את הידע שנצבר בישראל גם לטובת הרחבת הפעילות לשווקי יעד מרכזיים בחו"ל.
OPCAR-EV נכנסת לשוק צומח עם פוטנציאל עסקי גדול, ואנו מצפים ומעריכים כי בכוחות משותפים נדע לספק מענה מיטבי גם ללקוחות התחבורה הציבורית בחו"ל. אני מבקש להודות למנהלי ועובדי שימקוטק ולאנשי דן שחולקים אתנו חזון משותף. יחד נהפוך את OPCAR-EV לסיפור הצלחה ולחברת צמיחה רווחית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה