רכב

נחשף המהלך של רגב וסמוטריץ'. אלו הקווים החדשים שנפתחו

כפי שהתחייבה: שרת התחבורה רגב החלה להעביר את סמכויות נת״ע לנת״י בפרויקט המטרו
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ', מירי רגב (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל)
בשורה לתושבי גוש דן: משרד התחבורה ומשרד האוצר חתמו על סיכום לחלוקת ביצוע קידומי זמינות של פרויקט המטרו בין חברת נת"ע לחברת נת"י. מה שיאיץ באופן משמעותי את לוחות הזמנים ויביא לפתיחה מוקדמת יותר של הקווים, כפי שהתחייבה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב
על מנת להתמודד עם היקף ומורכבות הביצוע של פרויקט המטרו הוחלט כי חברת נת"י תבצע עבודות קידומי זמינות לשלוחות הדרומיות של קו המטרו. כלומר, המקטע שבין ראשון לציון לבין נס ציונה ורחובות והשלוחה של באר יעקב-רמלה ולוד.
לפי ההסכם שנחתם, חברת נת"י תעביר בכל אחד משלבי התכנון את התוצרים לחברת נת"ע וכן נת"י תהיה מחויבת לאשר עם חברת נת"ע את שיפוטים 2-3 טרם ביצוע העתקות, על מנת לוודא כי העבודות מתבצעות בהתאם לדרישות הפרויקט. חברת נת"ע תעביר לחברת נת"י את התכנון המעודכן, אשר על פיו יש לבצע את העתקות וכן את הדרישות, הסטנדרטים וכלל ההיבטים הטכניים לביצוע המוטל על חברת נת"י עד למועד 1.1.2024.
חברת נת"ע תביא בחשבון במסגרת ההסכמות, //51 ותכנית העבודה שלה מול גופי תשתית אחרים (חח"י, תש"ן, קצצ"א, רשויות וכו') את ביצוע עבודות קד"ז ע"י חברת נת"י. חברת נת"י ונת"ע יקבעו עד ליום 1.2.2024 תהליך מסירה מסודר בין חברת נת"י לבין מנהל הקו (1]1) וחברת נת"ע, על מנת לוודא שהעבודות בוצעו כנדרש ובהתאם לסטנדרטים הנדרשים על ידי מנהל הקו. כל מחלוקת על אופן התכנון או ביצוע העבודות בין נת"י לנת"ע תבוא בפני רשות המטרו.

תפיסות והפקעות השטחים והתמודרות עם תביעות 197 יבוצעו במרוכז על ידי חטיבת ההפקעות של חברת נת"ע, על מנת לא לפגוע באחידות הפיצוי ואופן ההתנהלות האחיד בפרויקט.
ל-ice נודע כי חברת נת"י תקדם את העבודות שבאחריותה בהתאם למדיניות ואסטרטגיית הפרויקט של חברת נת"ע המאושרים ע"י רשות המטרו (סביבה, נראות אתרי עבודה, מידול 8|\/1, מערכות לתיאום תשתיות ועוד). תיקבע תוכנית עבודה ולו"ז מפורט לתכנון וביצוע העבודות שיתואמו מול חכרת נת"ע ויאושרו ע"י רשות המטרו והוועדה המנהלת לפרויקט המטרו.
לאחר מסירה של מחצית מהאתרים, יבחנו משרד התחבורה ומשרד האוצר את אופן יישום ההסכם בין החברות ויוכלו להחליט האם להאריך את ההסכם לאתרים נוספים וכיצד. על ההסכם חתומים  משה בן-זקן מנכ"ל משרד התחבורה, אושרת דוד סגנית החשב הכללי ואיליה כץ סגן הממונה על התקציבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה