רכב

טסלה מסכנת חיים? כך הפך הרכב האהוב למסוכן ביותר על הכביש

מחקר חדש חושף כי בשנה החולפת, נהגי טסלה, היו מעורבים בתאונת דרכים הרבה יותר מאשר בעלי רכב של כל מותג רכב אחר. במחקר נכתב כי: "יש אינדיקציות לכך שסוגים מסוימים של כלי רכב מושכים נהגים מסוכנים יותר מאחרים"
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
נהגי טסלה בארה"ב היו מעורבים בתאונות בשיעור גבוה יותר מאשר נהגים של כל מותג אחר של רכב בשנה האחרונה, כך עולה ממחקר חדש שבחן כ-30 מותגי רכב על ידי LendingTree. החוקרים ניתחו ציטוטים של אנשים שמעוניינים לבטח את כלי הרכב שלהם, ולא כללו נתוני תאונות או תקריות של שנגרמו בשל נהיגה בשכרות.
במחקר נכתב כי: "קשה לקבוע מדוע למותגים מסוימים יש שיעורי תאונות גבוהים יותר מאחרים. עם זאת, יש אינדיקציות לכך שסוגים מסוימים של כלי רכב מושכים נהגים מסוכנים יותר מאחרים".
הנתונים מעידים על 24 תאונות על כל 1,000 נהגים במהלך התקופה מאמצע חודש נובמבר של שנת 2022 עד אמצע נובמבר שנת 2023, נהגי טסלה הגיעו לשיעור התאונות החמור ביותר בארה"ב, ואחריהם נהגי של רכבי חברת ראם שהיו מעורבים בכ-23 תאונות, ונהגי סובארו במקום השלישיץ
תאונות בשל מהירות מופרזת וציטוטים אחרים יכולים להוביל לתעריפי ביטוח גבוהים יותר לנהגים. Lending Tree, מצא כי דוח בשל נהיגה מעל המהירות המותרת, עלול להעלות את מחיר ביטוח הרכב ב-10% עד 20%, תאונות יכולות להעלות את התעריפים בכ-40%, בעוד שדוח בשל נהיגה בשכרות יכולים להוביל לעליית תעריף של 60% או יותר.
ממצאי ה-Lending Tree לגבי נהגים עם שיעורי תאונות ותקריות הגבוהים ביותר לפי מותגי רכב הגיעו בעקבות החזרת תוכנת טייס אוטומטי על ידי טסלה בארה"ב שמשפיעה על כ-2 מיליון מכלי הרכב החשמליים של החברה.
רכבי טסלה, מגיעים עם מערכת סיוע לנהג מתקדמת (ADAS) המשווקת כטייס אוטומטי. החברה מוכרת חבילות סיוע נרחבות יותר לנהג הנקראות טייס אוטומטי משופר ואפשרויות נהיגה עצמית מלאה (או FSD) גם בארה"ב. מי שמשלם עבור FSD יכול גם לבדוק תכונות תוכנה שעדיין לא נוגדו במלואן בכבישים ציבוריים.
טכנולוגיית הטייס האוטומטי של טסלה, נועדה לעזור לנהגים בהיגוי, בהאצה ובבלימה. המנכ"ל אילון מאסק טען ב-2021 שנהג טסלה המשתמש בטייס אוטומטי היה בסבירות נמוכה פי 10 להתרסק מאשר נהג במכונית ממוצעת.
בעוד טסלה, מפרסמת דוחות בטיחות משלה, החברה לא אפשרה לחוקרים של צד שלישי להעריך את הנתונים שלהם כדי לאשר או להפריך טענות כאלה. טסלה, לא הגיבה לבקשת תגובה על מחקר ה-Lending Tree ומדוע ייתכן ששיעורי התאונות והתקלות היו גבוהים כל כך בקרב נהגי טסלה בארה"ב במהלך השנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה