רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זו העיר שתהפוך לראשונה בעולם

לראשונה בעולם: מערך ההיסעים בפארק העסקים החכם ובישוב קיסריה יחושמל במלואו וייטען בטכנולוגיה אלחוטית מתקדמת ישירות מהכביש
מערכת ice |  10
אוטובוס חשמלי (צילום ליה להב אמיר)
החברה לפיתוח קיסריה השיקה השבוע לראשונה בישראל ובעולם, מערך היסעים בעל יכולת הטענה אלחוטית המבוססת על הפיתוח של חברת אלקטריאון, המפתחת טכנולוגיית טעינה אלחוטית עבור רכבים חשמליים EVs. המערך הייחודי מאפשר הטענת האוטובוסים של פארק העסקים החכם של קיסריה בצורה אלחוטית המבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת למתחם החניה, במהירות וביעילות בכל זמן שהם חונים.
הוא מייתר את הצורך בשימוש בסוללות יקרות וכבדות, כמו גם את טעינת הלילה, חוסך את זמן ההטענה ומאפשר לנסוע בתחבורה ציבורית זמינה ונקיה. הטכנולוגיה החדשנית נפרשה בחלקו הצפוני של פארק העסקים קיסריה, בסמוך לתחנת הרכבת ולמגה-פרויקט 'קמפוס הרכבת' – מתחם הייטק משוכלל המשתרע על פני יותר מ-45 אלף מ"ר הנמצא בימים אלו בתהליכי בניה מואצים.

מיקי קליגר, יו"ר החברה לנכסי קיסריה והחברה לפיתוח קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, ציין: "גם בתקופה הקשה הזאת בצל המלחמה, כשכל מדינת ישראל על אף השכול ושיברון הלב העמוק מגויסת כאיש אחד, דווקא עכשיו אנו חוגגים את הרוח הישראלית, את החוסן, היצירתיות והדאגה שלנו לסביבה עם השקת פיתוח ישראלי פורץ דרך נוסף בפארק העסקים החכם של קיסריה המוביל בחדשנות ברמה העולמית".
מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח והחברה לנכסי קיסריה הוסיף כי: "גם בעיצומם של הימים המאתגרים מאוד הללו, ובצד הפעילות האינטנסיבית של החפ"ק בסיוע לנפגעי הטבח הנורא של שמחת תורה, אנחנו אומרים לאויבים שלנו בקול צלול וברור שאנחנו ממשיכים לפתח, ממשיכים לבנות, ממשיכים לחדש ולהביע את החוסן של החברה הישראלית בעשייה. מערך ההטענה החשמלית של שירות השאטלים שאנו מעמידים עבור הלקוחות שלנו הוא הוכחה נוספת לכך. אנו רואים בפרויקט פורץ הדרך ובשיתוף הפעולה עם אלקטריאון פוטנציאל חסכוני וכלכלי נרחב וצעד חשוב לקידום ביצוע המעבר לתחבורה ציבורית שאינה מזהמת. זהו ביטוי נוסף של מדיניות השמירה על איכות הסביבה, איכות החיים והנגישות באזור קיסריה עבור הלקוחות שלנו וגם עבור הדורות הבאים".
גיא גולדיג, סמנכ"ל חטיבת התפעול, הדגיש כי מערך ההטענה החשמלית האלחוטית שהתקנו בחלקו הצפוני של פארק העסקים החכם של קיסריה מצטרף לעשרות עמדות הטעינה לרכבים חשמליים הפרוסות ברחבי קיסריה – לתועלת 12,000 העובדים בפארק ולרווחת התושבים שיכולים לטעון את כלי הרכב המונעים בחשמל גם בסמיכות למרכזים המסחריים ביישוב, במועדון הגולף ובנמל קיסריה.
גולדיג ציין כי שירות השאטל של פארק העסקים החכם של קיסריה מתוזמן עם שעות הגעתה של הרכבת אל הפארק והוא עומד לרשות הנוסעים, עובדי ומבקרי הפארק ללא תשלום. בשעות הבוקר יוצא האוטובוס מתחנת הרכבת קיסריה ונוסע במסלול קבוע לטובת פיזור העובדים בחלקי הפארק הצפוני והדרומי. בשעות אחר הצהריים, בסיום יום העסקים, אוסף השאטל את הנוסעים מרחבי הפארק בחזרה אל תחנת הרכבת. הנוסעים יוכלו להשתמש באפליקציית אלקטריאון, אשר מספקת בזמן אמת מידע אודות מיקום והתקדמות השאטל ברחבי הפארק. מערך התחבורה הציבורית מחובר גם למערך שבילי האופניים הבטוחים הסלולים מתחנת הרכבת בפארק דרך שכונת 'אור ים' ועד חופי הים של קיסריה.
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "השאטל שהשקנו היום הינו השאטל המסחרי הראשון מסוגו בעולם בעל יכולת הטענה אלחוטית. אני גאה להיות חלק מפרויקט ישראלי שאפתני נוסף שיוצא לדרך ויאפשר למעל ל–12,000 עובדי פארק העסקים קיסריה ליהנות מנסיעה באוטובוס שנטען באופן חשמלי, ידידותי לסביבה, זמין ומהיר. אני מודה לשותפים שלנו בחברה לפיתוח קיסריה שזיהו את הצורך והכירו ביתרונות הטעינה האלחוטית וביחד אנו משיקים פרויקט תחבורה ציבורי המביא בשורה לתושבי האזור שיוכלו ליהנות משירותי השאטל לפארק ולסביבותיו. אנו מקווים להרחיב מודל זה בעתיד לכל אזורי התעסוקה הגדולים בארץ בהם קיימת תחנת רכבת".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רק דואגים לעשירים (ל"ת)
    יוסף 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    מגניב. בהצלחה!
    יוני 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם נראה לכאורה "מיותר ומזיק" כמו שמגיבים פה, ככה מתחילה מהפכה טכנולוגית
    סגור
  • 4.
    מיותר ומזיק
    אנטול 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו שיטה הידועה מזה שנים רבות. באוטובוסים יש מצברים, אז מה החוכמה כאן? בשיטה זו נוצרים גלים אלקטרומגנטים חזקים ביותר אשר מוקרנים לסביבה וגם לחלל. שום דבר בעל תועלת לא יצא מכך. באזור קטן כמו מרכז תעשייתי, כל אוטובוס יהיה יעיל לא פחות מהנטען הזה.
    סגור
  • 3.
    מיותר
    ד.ק 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בקיסריה לא ברור כמה נוסעים באוטובוס...., דבר שני...אל תתפלאוממעליית תחלואה כתוצאה מקרינה באוטובוסים חשמליים...מי יודע...
    סגור
  • 2.
    למה זה לא מפתיע אותי שזה במרכז...
    אלמוני 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תעשו את זה במקומות שאין בהם תחבורה ציבורית טובה אחרת זה גם לא יקרה שם
    סגור
  • 1.
    קרינה מטורפת! ויעילות נמוכה. למה להטעין אלחוט ?
    נוסע מתמיד 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    חברה זה לא טלפון ניד, הספקי טעינה גבוהים ממטען אלחוט משחררים המון קרינה חשמלית (תדר נמוך אבל עוצמה אדירה). מנגנון הנזק שלה לא ידוע, אבל מוכח, וברשת החשמל העירונית יש חוקים לצמצומו.
    סגור
  • נכון
    ד.ק 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מסכים
    סגור
  • קיבלה אישורי תקינה בינלאומיים
    שימי 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לרבות מהמחמירים והמובילים בעולם SAE אם יש לך התקף כתיבה אז תנשום וההתקף יעבור
    סגור
  • אין כזה דבר אחשור תקינה לרכב חשמלי
    ד.ק 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להבין שחשיפה ליותר מ4 מיליגאוס מסוכנת!!! כל שנייה צמוד לסוללה כזאת - סכנה!!!
    סגור
  • המערכת נבחנת כיום גם באירופה וארהב
    dw 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כלומר היא לגמרי בטוחה
    סגור