רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: זו העיר שתהפוך לראשונה בעולם
לראשונה בעולם: מערך ההיסעים בפארק העסקים החכם ובישוב קיסריה יחושמל במלואו וייטען בטכנולוגיה אלחוטית מתקדמת ישירות מהכביש
החברה לפיתוח קיסריה השיקה השבוע לראשונה בישראל ובעולם, מערך היסעים בעל יכולת הטענה אלחוטית המבוססת על הפיתוח של חברת אלקטריאון, המפתחת טכנולוגיית טעינה אלחוטית עבור רכבים חשמליים EVs. המערך הייחודי מאפשר הטענת האוטובוסים של פארק העסקים החכם של קיסריה בצורה אלחוטית המבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת למתחם החניה, במהירות וביעילות בכל זמן שהם חונים.
הוא מייתר את הצורך בשימוש בסוללות יקרות וכבדות, כמו גם את טעינת הלילה, חוסך את זמן ההטענה ומאפשר לנסוע בתחבורה ציבורית זמינה ונקיה. הטכנולוגיה החדשנית נפרשה בחלקו הצפוני של פארק העסקים קיסריה, בסמוך לתחנת הרכבת ולמגה-פרויקט 'קמפוס הרכבת' – מתחם הייטק משוכלל המשתרע על פני יותר מ-45 אלף מ"ר הנמצא בימים אלו בתהליכי בניה מואצים.
מיקי קליגר, יו"ר החברה לנכסי קיסריה והחברה לפיתוח קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, ציין: "גם בתקופה הקשה הזאת בצל המלחמה, כשכל מדינת ישראל על אף השכול ושיברון הלב העמוק מגויסת כאיש אחד, דווקא עכשיו אנו חוגגים את הרוח הישראלית, את החוסן, היצירתיות והדאגה שלנו לסביבה עם השקת פיתוח ישראלי פורץ דרך נוסף בפארק העסקים החכם של קיסריה המוביל בחדשנות ברמה העולמית".
מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח והחברה לנכסי קיסריה הוסיף כי: "גם בעיצומם של הימים המאתגרים מאוד הללו, ובצד הפעילות האינטנסיבית של החפ"ק בסיוע לנפגעי הטבח הנורא של שמחת תורה, אנחנו אומרים לאויבים שלנו בקול צלול וברור שאנחנו ממשיכים לפתח, ממשיכים לבנות, ממשיכים לחדש ולהביע את החוסן של החברה הישראלית בעשייה. מערך ההטענה החשמלית של שירות השאטלים שאנו מעמידים עבור הלקוחות שלנו הוא הוכחה נוספת לכך. אנו רואים בפרויקט פורץ הדרך ובשיתוף הפעולה עם אלקטריאון פוטנציאל חסכוני וכלכלי נרחב וצעד חשוב לקידום ביצוע המעבר לתחבורה ציבורית שאינה מזהמת. זהו ביטוי נוסף של מדיניות השמירה על איכות הסביבה, איכות החיים והנגישות באזור קיסריה עבור הלקוחות שלנו וגם עבור הדורות הבאים".
גיא גולדיג, סמנכ"ל חטיבת התפעול, הדגיש כי מערך ההטענה החשמלית האלחוטית שהתקנו בחלקו הצפוני של פארק העסקים החכם של קיסריה מצטרף לעשרות עמדות הטעינה לרכבים חשמליים הפרוסות ברחבי קיסריה – לתועלת 12,000 העובדים בפארק ולרווחת התושבים שיכולים לטעון את כלי הרכב המונעים בחשמל גם בסמיכות למרכזים המסחריים ביישוב, במועדון הגולף ובנמל קיסריה.
גולדיג ציין כי שירות השאטל של פארק העסקים החכם של קיסריה מתוזמן עם שעות הגעתה של הרכבת אל הפארק והוא עומד לרשות הנוסעים, עובדי ומבקרי הפארק ללא תשלום. בשעות הבוקר יוצא האוטובוס מתחנת הרכבת קיסריה ונוסע במסלול קבוע לטובת פיזור העובדים בחלקי הפארק הצפוני והדרומי. בשעות אחר הצהריים, בסיום יום העסקים, אוסף השאטל את הנוסעים מרחבי הפארק בחזרה אל תחנת הרכבת. הנוסעים יוכלו להשתמש באפליקציית אלקטריאון, אשר מספקת בזמן אמת מידע אודות מיקום והתקדמות השאטל ברחבי הפארק. מערך התחבורה הציבורית מחובר גם למערך שבילי האופניים הבטוחים הסלולים מתחנת הרכבת בפארק דרך שכונת 'אור ים' ועד חופי הים של קיסריה.
עוד ב-
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "השאטל שהשקנו היום הינו השאטל המסחרי הראשון מסוגו בעולם בעל יכולת הטענה אלחוטית. אני גאה להיות חלק מפרויקט ישראלי שאפתני נוסף שיוצא לדרך ויאפשר למעל ל–12,000 עובדי פארק העסקים קיסריה ליהנות מנסיעה באוטובוס שנטען באופן חשמלי, ידידותי לסביבה, זמין ומהיר. אני מודה לשותפים שלנו בחברה לפיתוח קיסריה שזיהו את הצורך והכירו ביתרונות הטעינה האלחוטית וביחד אנו משיקים פרויקט תחבורה ציבורי המביא בשורה לתושבי האזור שיוכלו ליהנות משירותי השאטל לפארק ולסביבותיו. אנו מקווים להרחיב מודל זה בעתיד לכל אזורי התעסוקה הגדולים בארץ בהם קיימת תחנת רכבת".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(10):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.רק דואגים לעשירים (ל"ת)יוסף 12/2023/17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.מגניב. בהצלחה!יוני 12/2023/17הגב לתגובה זו0 0גם אם נראה לכאורה "מיותר ומזיק" כמו שמגיבים פה, ככה מתחילה מהפכה טכנולוגיתסגור
-
4.מיותר ומזיקאנטול 12/2023/16הגב לתגובה זו1 0זו שיטה הידועה מזה שנים רבות. באוטובוסים יש מצברים, אז מה החוכמה כאן? בשיטה זו נוצרים גלים אלקטרומגנטים חזקים ביותר אשר מוקרנים לסביבה וגם לחלל. שום דבר בעל תועלת לא יצא מכך. באזור קטן כמו מרכז תעשייתי, כל אוטובוס יהיה יעיל לא פחות מהנטען הזה.סגור
-
3.מיותרד.ק 12/2023/15הגב לתגובה זו1 2בקיסריה לא ברור כמה נוסעים באוטובוס...., דבר שני...אל תתפלאוממעליית תחלואה כתוצאה מקרינה באוטובוסים חשמליים...מי יודע...סגור
-
2.למה זה לא מפתיע אותי שזה במרכז...אלמוני 12/2023/15הגב לתגובה זו2 0תעשו את זה במקומות שאין בהם תחבורה ציבורית טובה אחרת זה גם לא יקרה שםסגור
-
1.קרינה מטורפת! ויעילות נמוכה. למה להטעין אלחוט ?נוסע מתמיד 12/2023/15הגב לתגובה זו2 2חברה זה לא טלפון ניד, הספקי טעינה גבוהים ממטען אלחוט משחררים המון קרינה חשמלית (תדר נמוך אבל עוצמה אדירה). מנגנון הנזק שלה לא ידוע, אבל מוכח, וברשת החשמל העירונית יש חוקים לצמצומו.סגור
-
נכוןד.ק 12/2023/15הגב לתגובה זו4 0מסכיםסגור
-
קיבלה אישורי תקינה בינלאומייםשימי 12/2023/15הגב לתגובה זו1 1לרבות מהמחמירים והמובילים בעולם SAE אם יש לך התקף כתיבה אז תנשום וההתקף יעבורסגור
-
אין כזה דבר אחשור תקינה לרכב חשמליד.ק 12/2023/15הגב לתגובה זו1 0צריך להבין שחשיפה ליותר מ4 מיליגאוס מסוכנת!!! כל שנייה צמוד לסוללה כזאת - סכנה!!!סגור
-
המערכת נבחנת כיום גם באירופה וארהבdw 12/2023/15הגב לתגובה זו1 1כלומר היא לגמרי בטוחהסגור