רכב

בעלי טסלה בישראל הופתעו: מדוע המחירים קפצו ב-30%?

בסמוך לתחילת המלחמה, מנכ"ל טסלה אילון מאסק, ביטל את גביית התשלום בעמדות הטעינה של החברה ברחבי ישראל. בסוף חודש אוקטובר בעלי רכבי טסלה התבשרו לגלות שההטבה הופסקה ועם הביטול הגיעה גם עליית מחירים
מערכת ice |  2
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
בעלי רכבים של חברת טסלה ברחבי ישראל התבשרו גלות החודש כי הטבת הטעינה בחינם בתחנות הטעינה של החברה אשר פרוסות ברחבי הארץ הופסקה. ההטבה, הוכרזה על ידי מנכ"ל החברה, אילון מאסק ימים ספורים לאחר השבת השחורה.
לחברה יש נכון להיום ברחבי ישראל 22 מתחמי טעינה מהירה שפרוסים, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. בכלל המתחמים קיימת האפשרות לטעינת של לפחות 6 מכוניות במקביל בקצב מהיר של 250 קילוואט. יש לדגיש כי הטעינה בתחנות פתוחה רק לכ-17,500 בעלי מכוניות טסלה בישראל, למרות שבעולם החלה טסלה לפתוח את הרשת שלה גם לבעלי מכוניות חשמליות פרי יצירתן של חברות אחרות בשוק.
כזכור, בימיה הראשונים של המלחמה מאסק צייץ בחשבונו ב-X (טוויטר לשעבר): "מצטער לראות את מה שקורה בישראל. אני מקווה שיהיה שלום יום אחד". ארבעה ימים לאחר מכן  הוא הודיע שהטעינה בישראל תהיה בחינם עד להודעה חדשה. מאז הוא הספיק להסתבך, ולא בפעם הראשונה, בהתבטאויות אנטישמיות.
 
שיעור ההתייקרות שנרשם בעמדות איננו זהה בכל העמדות, כשם שמחיר החשמל בהן אינו זהה, ותלוי בעיקר בעלויות השכירות והחשמל בכל אתר. המחירים עלו מ-0.98-1.10 שקל ל-1.25-1.40 שקל, בשיעור של 18 עד 33 אחוז.
המתחם היקר ביותר הוא בקריית גת, שם עלה המחיר מ-1.05 שקל לקוט"ש ל-1.4 שקל והזולות ביותר שגובות 1.25 שקל נמצאות בחולון, מודיעין ישפרו ותל אביב עזריאלי. עם זאת, מחירי הטעינה במתחמים של טסלה נחשבים נכון לעכשיו הזולים ביותר בארץ לטעינה מהירה (DC) כאשר חברות הטעינה האחרות גובות על קוט"ש בין 1.8 ל-2.4 שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ציוצי מאסק אנטי פרוגרס ולא אנטישמי
    משה 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאסק אמר כי ליהודי ארה"ב הפרוגרסיבים נטייה לעודד הגירה של מוחלשים לארה"ב, בכדי לחזק הבסיס של מצביעי הדמוקרטים. ברצון שלהם שהמפלגה שהם ביססו העסקים שלהם עליה, הם מזיקים לכלל האמריקנים המקוריים ובמיוחד ממוצא אירופי אנגלוסאקסי. זו אמת ... גם לישראל הפרוגרס דחף שחורים, רק כאן לא רוצים לדבר על זה.
    סגור
  • 1.
    למה העלה מחיר,כי הוא מונופול ויכול (ל"ת)
    יהושוע 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור