רכב

מנכ"ל לובינסקי בראיון מיוחד: "להזמין היום רכב קל כמו להזמין פיצה"

מנכ"ל לובינסקי דני שביט, התייחס בראיון מיוחד ל-ice לפעילות הקבוצה במהלך המלחמה, הקושי במכירת רכבים בתקופה זו, סוג הרכבים אותם אנשים מעדיפים לקנות וגם על האפשרות לעשות רכישה דיגיטלית של רכב שעד עתה היה נשמע מופרך לחלוטין
טל גורן |  1
דני שביט מנכ (צילום מנכ"ל לובינסקי)
אחד התחומים שנפגעו בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוא ענף הרכב, מנכ"ל לובינסקי דני שביט התייחס לנושא בראיון מיוחד ל-ice וסיפר על שגרת העבודה במהלך תקופת המלחמה, הקושי שנוצר בתקופה זו, סוג הרכבים אותם אנשים מעדיפים לרכוש בתקופה של חוסר ודאות וגם על האפשרות לעשות רכישה דיגיטלית של רכב שעד עתה היה נשמע מופרך לחלוטין.
"החודש האחרון אצלנו התאפיין בערך כמו המדינה" משווה שביט ומסביר: "בשבוע הראשון של המלחמה הייתה דממת מוות באולמות המכירה, זה היה טראומטי לכולם, היינו עסוקים בלעכל את הסיטואציה ולהבין לאן העסק הולך, בשבועיים האחרונים יש סוג של כניסה לשגרה חדשה. מצד אחד יש מאות אלפי אנשים מגויסים, מצד שני יש מתיחות כך שהעתיד לא כל כך ברור, אבל הבורסה עולה כבר שבוע שני ברציפות והמטבעות יורדים בחזרה, כך שיש חריץ של אור ותקווה."
"יש לנו כרגע עוטף צפוני ודרומי, כך שאנחנו עושים מספר פעילויות שנוגעות לתושבי העוטפים, הבאנו למקומות בו הם נמצאים רכבים של נהיגות מבחן ואנחנו נותנים להם שירות כי חלקם הגדול של התושבים שהתפנו מהבתים הם בלי רכבים, כך שאנחנו עסוקים בעזרה בחיי היום יום שלהם, כמו קניות ניחומים, תעסוקה לילדים, פעילויות זה מאד מחמם את הלב כי כל ארגון מוצא את הנישה שלו איפה הוא יכול לתרום בצורה הטובה ביותר."

על ההשוואה לתקופת הקורונה אומר שביט: "אין דימיון, משום שאז היה סוג של לא נודע, לא ניתן היה לייצר שליטה על המצב ברמה הלאומית, הייתה אי ודאות בינלאומית, עכשיו זה לא קיים. ברגע שהושגה סוג של שליטה על הסיטואציה, אנשים משקיעים את האנרגיות שלהם באיפה הם יכולים לבוא ולתרום, ואנחנו לשמחתי עושים עשרות פעילויות למען הקהילה והמפונים. יש לנו קבוצה של 150 עובדים שמשנעים אנשים בכל רחבי הארץ, התנדבו גם בקטיף, עזרנו לקטוף 13 טון אבוקדו, אנחנו תורמים את שלנו"
"המכירות שלנו ירדו משמעותית בתקופת המלחמה" התייחס שביט למכירת הרכבים בתקופה זו והוסיף: "אבל מצד שני באולמות השירות אנחנו מוצפים בפעילות, ככה שהחברה עובדת. השירות שלנו בכל הארץ, יש לנו ניודים של שירות מכל הארץ ולאו דווקא באזור הדרום, אנחנו עושים שימוש גם במשאיות הפצה, הפעילות שלנו באמת בכל התחומים. בודדים ממוסכי השירות שלנו נסגרו מטעמים ביטחוניים, אבל באופן כללי כולם פתוחים ונותנים שירות. בשבועיים האחרונים שוק המכירות מתחיל להתאושש, אנשים מתייחסים לרכב כמוצר תעבורתי לנוע בו ואם במצב רגיל נגיד היינו מוכרים 1,000-1,500 מכוניות בחודש אז עכשיו אנחנו מוכרים באזור 500-700".
"עצרנו את הייבוא של המכוניות שנמצאות בחו"ל כדי להבין לאן המצב הולך, עדיין יש לנו מלאי בארץ וכרגע אנחנו לא מייבאים מכוניות חדשות עד שהסיטואציה תתבהר ועד שנראה שאנחנו חוזרים לשגרה, גם אם לא מלאה, ברגע שנראה שהאופק מתבהר אז נשחרר את המכוניות שיש לנו לייבוא. שערי המטבע עלו משמעותית בתקופת המלחמה, הדולר ירד בימים האחרונים אבל היורו עדיין נשאר גבוה, ככה שזה משפיע על המחירים. בשוק הרכב לא מגלגלים את העלאת שער המטבע על רווח או הפסד, גם כשזה עולה וגם כשזה יורד, את ההפסדים אנחנו סופגים כרגע אבל אני מקווה שעם ירידת המטבעות כלפי מטה, אנחנו נוכל לראות את האור חזרה, אנחנו סופגים את העליות ולא מגלגלים זאת ללקוחות."
יצרנו חברות כדי להקל על יכולת הרכישה של הלקוחות, למשל לקוחות שרכבם נפגע במלחמה, אנחנו נותנים להם עזרה והם מתחילים לשלם על הרכב שלהם רק לאחר שלושה חודשים, זאת אומרת הם מקבלים רכב ונוסעים שלושה חודשים בלי לשלם כלום. אנחנו נותנים תרומות כספיות עד 21 אלף שקל כדי להקל על אנשים לקנות רכבים".
שביט התייחס גם לסוג הרכבים אותם קונים היום ישראלים: "אנשים קונים היום בעיקר רכבים חשמליים אבל מצד שני גם רכבים חסכוניים, זאת המגמה. לגבי השפעת המלחמה על שוק הרכב זו שאלת מיליון הדולר, כי זה תלוי בהרבה גורמים כך שקשה לדעת. עם ישראל ידוע כחוזר ממלחמות מהר יחסית, והשפעת הטווח הייתה קצרה יחסית, אני רוצה לסייג זאת משום שהסיטואציה עכשיו שונה, היא יכולה להיות מערכה מאד ארוכה ואז העצימות של הנושא תשפיע על חזרת המשק, אבל אנחנו מוכנים."
"אני מקווה שלאחר המלחמה נוכל לייצר כאן שקט כלכלי לטווח ארוך. בינואר אמור לעלות מחיר הקנייה לרכבים חשמליים, כך שעדיין לא ברור כיצד זה ישפיע על שוק הרכב. נערכנו לקראת עליית המחירים כך שרוב הרכבים שיש לנו כעת במלאי הם חשמליים ורצינו למכור את המכוניות לפני עליית המחירים. כאשר נגיע לדצמבר נדע אם תהיה עלייה או לא ובאיזה מתווה."
שביט התייחס גם לאפשרות הורדת הריבית: "אני מקווה שהנגיד יחליט להוריד אותה כי היא משפיעה באופן כללי על הצריכה, ככל שהיא נמוכה אנשים קונים יותר. למרות המלחמה אנשים ממשיכים לצרוך מכיוון שהם מחפים בכך על צריכת דברי מותרות, ורכבים הם מותרות. בתחום שלנו אנשים לא ממהרים להחליף את רכבי היוקרה מכיוון שהם יכולים להחליף אותם בכל שלב. אבל רכב בסיסי אנשים ממשיכים לקנות מכיוון שזה מוצר לצורך ולא מוצרי יוקרה שמפנקים. הם קונים את הרכבים היעילים והחסכוניים."
"לעומת זאת מה שכן מתחזק בתקופה זו הם התהליכים הדיגיטליים, תקופת הקורונה האיצה את המעבר לרכישה בדיגיטל, בגלל המלחמה לאנשים לא כל כך נוח לצאת היום מהבית, אז אנחנו נותנים מענה גם בדיגיטל. לפני סגר הראשון של הקורונה עמדנו להשיק רכב חדש ואז התחיל הסגר והיינו מוגבלים ליציאה מהבית והתלבטנו אם להשיק את הרכב או לא, לא ידענו כמה זמן זה יימשך והחלטנו לעשות השקה דיגיטלית מלאה של רכב הכל היה דרך זום והיו לנו הזמנות לרכישת רכב בדיגיטל, אנשים התפלאו, איך ניתן לרכוש רכב בלי לראות אותו."
 
"היום כשמזמינים רכב בדיגיטל זה כמו להזמין פיצה, אתה יודע אילו שלבים אתה הולך לעבור וזה מאפשר לך להשלים את התהליך מבלי לפגוש אף אחד בדרך. עשינו היום שינוי בתהליך ושייכנו כל הזמנה למנהל מקום, כדי שיהיה גם מישהו פיזי שההזמנה תעבור דרכו. ההזמנה הכי גדולה דרך הדיגיטל הייתה מאישה ששילמה 190,000 שקל לרכב, אז מנהל הסניף התקשר לברך אותה כמה דקות לאחר מכן, זה היה מדהים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פאתט
    205 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנים שמשפחת הטייקונים מנור עבדה על להשמיד את שמן של מכוניות פיזו וסיטרואן ביחס גרוע ללקוחות. מי שיקנה מהם קופסת סיגריות יצא פראייר
    סגור