רכב

בעלי מכוניות חדשות בדרישה: ״תנו לנו את מה שאנו רגילים"

על פי סקר, נערך על ידי חברת Harman נמצא כי כמחצית מרוכשי המכוניות כיום מדווחים על קשיים בשימוש שוטף הן בחומרה והן בתוכנה של המכונית
מערכת ice | 
דשבורד דיגיטלי (צילום Istock)
בעולם בו יותר ויותר חברות המגיעות מעולם מוצרי הצריכה האלקטרוניים נכנסות לשוק הרכבים החשמליים, (דוגמת אפל, סוני או שיאומי), עולה גם הציפייה של רוכשי המכוניות לחוויית משתמש שמזכירה את העולם ממנו הגיעו הקונים, בו שולטים הסמארטפונים והדגש על התאמה אישית לרוכשים. סקר חדש שביצעה חברת האוטומוטיב Harman, חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמקדת בטכנולוגיות מחוברות לרכב, מגלה אי שביעות רצון מ׳תא הנהג׳ במכוניות ההווה ורצון לקבל מהמכונית ׳חוויה׳ שתעשיר את זמן השהייה בתוכה.
הסקר, שנערך בקרב נהגים ונהגות בגילאי 18-65, שרכשו מכוניות חדשות בשנתיים האחרונות ובקרב כאלה שמתכוונים לקנות מכונית בקרוב, מגלה כי כמחציתם 48% מהנשאלים מדווחים שממשק המשתמש ברכב כיום קשה לשימוש וקשה לגשת לתכונות השונות של המכונית בזמן נהיגה. 46% מהמשתתפים אמרו שהם מרגישים כי החומרה אינה מעודכנת ברכב שלהם כמו שהיו מצפים בדגמים חדשים של מכוניות ו- 44% ציינו כי כי חסרות להם במכונית תכונות בסיס שנמצאות כיום בטלפון הנייד שלהם.
מיכל גבע, מנכ״לית Harman  ישראל אומרת: "הסקר מראה כמה עמוק הצורך בגישה חדשה לפיתוח תא הנהג הדיגיטלי במכוניות של השנים הקרובות״, הפרספקטיבה שלנו על תא הנהג השתנתה מאוד, בעיקר עקב ההתפתחות המהירה של הרכבים החשמליים. אנו רואים את המעבר מהמסך הבודד במכונית, שמנסה לחקות סמארטפון, למערכת של מסכים, שם המידע צריך להיות מוצג באופן שבו הוא מובן בקלות ומותאם במדויק לנהיגה. זהו נושא מאוד עכשווי בתעשיית הרכב כיום, עם חברות OEM (יצרניות ציוד מקורי), ספקים רבים שמחפשים לנהל מספר מסכים בתוך הרכב מול משתמשים שונים ותצוגות שונות״.
הפיתרון, אומרת גבע, נמצא ב׳תא נהג׳ דיגיטלי שפועל באמצעות פלטפורמות חומרה ותוכנה הניתנות להרחבה ולהתאמה אישית, כבדוגמת ה- Ready Upgrade של החברה. ״החומרה ׳גמישה׳ ויכולה לתמוך בעד שבעה צגים, שמונה מצלמות ו-12 מיקרופונים, עם ממשקי תקשורת בקר שטח CAN)) וממשקי תקשורת Ethernet. היא מציגה מידע מועיל, שיכול לספק תובנות אמיתיות, כגון עדכוני כבישים והתראות תנועה, באופן לא מסיח את הדעת. כך גם, התוכנה מותאמת לפי דרישה ומשדרגת את איכות הסאונד ואת מערכות האודיו השונות שקיימות לרכב ומוצע גם ניווט בתלת-ממד במציאות רבודה  כדי לשפר את חווית הנסיעה של הנהג והנוסע באמצעות גרפיקה איכותית והיפר-ריאליסטית״.
לדברי גבע, Ready Upgrade הופך את הרכב למכשיר אלקטרוני מודרני המשפר את חווית השימוש של הצרכנים עם תכונות ושירותים מתקדמים לאורך כל חיי הרכב, ומתחרה הן בבתים חכמים והן בסמארטפונים במתן חוויות שאפתניות לצרכן המודרני. ״אנו מדברים למעשה על חבילה של טכנולוגיות מוכנות לייצור המפחיתות את זמן הפיתוח והעלות שמאפשרת שדרוגי חומרה ותוכנה לאורך כל חיי הרכב. אנו מאמינים בכך שמכוניות נועדו גם ׳לחיות׳ בהן ולא רק לנהוג בהן... המטרה שלנו היא להמציא מחדש את החווייה הצרכנית עבור השוהים במכונית, לכזו שמקלה על המשתמשים בה, פרודוקטיבית יותר ובטוח שגם מהנה יותר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה