רכב

היסטוריה בעולם הרכב: זה הדגם הנמכר ביותר עד כה השנה

באוגוסט האחרון הבטיח אילון מאסק כי דגם Y של חברת הרכבים החשמליים החדשנית תהיה הנמכרת ביותר בשנת 2023, ואכן לפי הנתונים לרבעון הראשון של השנה הדגם המדובר עושה היסטוריה והופך לרכב החשמלי הראשון הנמכר ביותר
מערכת ice | 
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
אילון מאסק הבטיח - וקיים. באוגוסט האחרון הבטיח המייסד של טסלה כי דגם Y של חברת הרכבים החשמליים החדשנית תהיה הנמכרת ביותר בשנת 2023, ואכן לפי הנתונים לרבעון הראשון של השנה הדגם המדובר עושה היסטוריה והופך לרכב החשמלי הראשון הנמכר ביותר, על פני הרכבים הקלסיים שמונעים על דלק.
לפי נתוני JATO שסקרה 53 מדינות ואת השווקים שלהן, מצאה כי מודל Y של טסלה הוא אכן הדגם הנמכר ביותר ברבעון הראשון, אף שהציפיות של המומחים ממש לא היו בכיוון הזה. בשנה שעברה טסלה לא הייתה רחוקה מהתואר לאחר שהתמקמה במקום השלישי אחרי טויוטה RAV4 וטויוטה קורולה הפופולריות. על פי הנתונים, טסלה מכרה אז 747.5 אלף דגמים של דגם Y - זינוק של 91% ביחס לשנת 2021.
הפעם מה שצמצם את המספרים בין טסלה והמתחרות הוא כמובן הקיצוץ במחירים  שהגיע יד ביד עם הביקוש העצום לרכבים חשמליים. השנה טסלה מובילה על המתחרות עם 267.2 אלף יחידות שנמכרו - עלייה של 69% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות התמקדו בעיקר בסין - השוק העיקרי של טסלה - אך היו גם עליות מרשימות בארה"ב שם זינקו המכירות ב-68% ובאירופה, בה היא הפכה לנמכרת ביותר.
הקורולה של טויוטה לעומת זאת צנחה במכירות ב-29% בסין וב-10% בארה"ב. עם זאת, ארבעה דגמים שונים של טויוטה תופסים את המקומות 2-5 בחמישייה העליונה ברשימת הרכבים הנמכרים ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה