רכב

מירי רגב מאכזבת את ראשל"צ: תבוטל תחנת הרכבת הקלה בעיר?

זמן קצר לפני שהתוכניות הסופיות להארכת הקו האדום למערב ראשון לציון מונחות על שולחן הבכירים, השרה מירי רגב בוחרת להסיט מיליארדים מהפרויקט לטובת הקמת כבישים בתוכנית חומש
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
על פי הערכות חדשות וכנראה זמניות, הקו האדום של הרכבת הקלה עתיד להתחיל לפעול החודש אך מסתבר שראשון לציון תישאר מחוץ לתמונה. היום דווח כי השרה רגב החליטה להסיט תקציבים להארכת הקו עד מערב העיר לטובת תוכנית חומש להקמת כבישים, בסכום כולל של 26 מיליארד שקל, כך על פי גלובס.
כאמור, הקו האדום אמור להתחיל לפעול , לכאורה, ממש החודש או לכל היותר בחודש הבא. הושקעו בפרויקט עד כה כמעט 19 מיליארד שקל והקו עתיד לצאת מפתח תקווה ולסיים נסיעתו בבת־ים. ההשקעה בהארכת הקו לראשון לציון ושילובה עם התחבורה בתחנת משה דיין, הסמוכה לתחנת הרכבת הרגילה, עמדה על כ-100 מיליון שקל.
אף שלכאורה החלטתה של רגב נדמית הגיונית, במיוחד לאור העיכובים החוזרים והנשנים בהשקת העבודות ופעילות הקו עצמו, מתברר כי בעקבות התוכניות להקמת מערכת תחבורה ציבורית רחבה, המסתמכת על הרכבת הקלה והמטרו שאולי יבוא מתישהו, מוקם באזור מתחם ענק שכולל אזור מגורים, עבודה ומסחר, בו הושקעו לא מעט כספים.
יתרה מכך, הסטת הכספים מגיעה זמן קצר לפני שהפרויקט כולו מגיעה לסופו מבחינת התכנון. אם כבר על עיכובים דיברנו, היום דווח כי השרה רגב החליטה להוריד את חברת נת"ע, האמונה על ניהול פרויקט הרכבת הקלה, מניהול והקמת פרויקט המטרו, בעקבות העיכובים החוזרים והנשנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רגב
    יוני מגל 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר רגב תפגוש את גבריאל הוא ישאל רגב מי? זו אני השרה היא תגיד. את מתכוונת את השררה הוא יאמר ויוסיף. פה מגיעים חברים עם מנת משכל. את לא קיבלת מספיק .לכי לדלת מהברזל.
    סגור