רכב

הרכב הכי אמין בעולם? המותג הזה לא מגיע למוסך

במהלך 30 שנה, הרכב שצפוי להיות מעורב בהכי פחות ריקולים הוא ה-Mini Convertible, של מרצדס מופיעה ברשימה שמונה פעמים, מה שמצביע על כך שאיכות הייצור שלה גבוהה. גם לקסוס, לינקולן, ניסאן ויונדאי מדורגות גבוה
מערכת ice |  9
מכוניות (צילום shutterstock)
איזה רכב הוא האמין בעולם? בעוד שריקולים הם בעצם בלתי נמנעים, אם יצרנית רכב נאלצת להשיק יותר מכמה קמפיינים של ריקול, עולות שאלות לגבי איכות שיטות הייצור שלו. וזה הוגן, כי מסתבר שיש הרבה שונות בין הרכבים עם הכי הרבה ריקולים לאלה עם הכי פחות, כלומר יש שם רכבים אמינים לצרכנים לבחור מהם.
שוק המכוניות המשומשות iSeeCars הסתכל על נתוני ריקול מ-2014 עד 2023 שפורסמו על ידי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים. הוא מצא כי, בממוצע, כלי רכב אמריקאים נתונים לארבע ריקולים במהלך תוחלת חייהם. עם זאת, הממוצע אינו מצייר את התמונה המלאה.

"שיעורי הריקול יכולים להשתנות בין יצרנים ודגמים", אמר קרל ברואר, אנליסט בכיר של iSeeCars. "אבל השונות הקיצונית במספר הריקולים שמכונית צפויה לקבל במהלך חייה היא משהו שלא ציפינו. עבור צרכנים שאינם רוצים להתמודד עם ריקול, הדגמים המובילים מציעים סיכון נמוך משמעותית אפילו מדגמים ממוצעים, כמו שברולט אקווינוקס או הונדה רידג'ליין, עם ארבע ריקולים צפויים לכל החיים. הימנעות מריקול על ידי בעלות על דגם בעל דירוג גבוה, כמו יונדאי אלנטרה GT או מרצדס CLA, פירושה פחות זמן בזמנים של ביקור סוחר, הכנסת הרכב והמתנה לביצוע תיקונים".
במהלך 30 שנה, הרכב שצפוי להיות מעורב בהכי פחות ריקולים הוא ה-Mini Convertible, של מרצדס מופיעה ברשימה שמונה פעמים, מה שמצביע על כך שאיכות הייצור שלה גבוהה. בינתיים, בקצב שהדברים הולכים, טסלה דגם Y צפויה להיות מעורבת ב-62.4 ריקולים באותו זמן, פי 15.6 מרכב ממוצע. המספר הזה מנופח במקצת על ידי קצב הריקולים הבטיחותיים שניתן להשלים באוויר, כלומר, חלקן אינן נוחות לבעלים. לקסוס מציגה כמה דגמים בטבלה המחמיאה עם 0.3 ריקולים במהלך חיי הרכב, לינקולן במקום השלישי. גם ניסאן ויונדא בטופ 10.
עם זאת, לא כל הזיכרונות של טסלה כל כך פשוטים. הדגם 3, למשל, היה מעורב לאחרונה בריקול המתייחס לחוליות מתלים שעלולות להיפרד מתת-המסגרת, וזו בעיה רצינית מאוד, וזו שחייבת להיפתר על ידי מכונאי.
יתרה מכך, שיעור הריקולים של טסלה דגם S (הצפוי להיכלל ב-26.4 ריקולים לאורך חייה), אינו מתנהג כמו כלי רכב אחרים. בעוד שרוב הרכבים חווים את רוב הריקולים בשנים הראשונות לאחר שהם עוזבים את המפעל, ואז נופלים משם, הדגם S ראה עלייה עצומה בריקולים. כמובן, טסלה היא חברה צעירה יחסית שעובדת על שיטות ייצור חדשות לרכבים חשמליים, כך שאולי אין זה מפתיע שהיא בין העבריינים הגרועים ביותר בכל הנוגע לריקול.
מפתיע יותר הוא שפורשה של גרמניה שמתגאה במומחיותה במירוצי סיבולת קשורה לטסלה בכל הנוגע למספר כלי הרכב ברשימת הרכבים הנזכרים המובילים. ה-Panamera, Macan, Cayenne ו-911 נמצאים כולם ברשימת הרכבים הנזכרים ביותר באמריקה. כלומר, אולי חובבי מכוניות ספורט ירצו להסתכל על בוקסטר או קיימן אם הם מתעקשים להשיג פורשה. פולקסווגן במקומות 7-8 וראם עם מקומות 9 ו-10.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אתם רושמים עבריינים על טסלה???? תתרגמו נורמלי
    כתבת גוגל טרנסלייט 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העבריינים הגרועים ביותר בכל הנוגע לריקול.
    סגור
  • 8.
    בטסלה רוב הריקול שלהם זה בעדכון תוכנה פשוט דרך האינטרנט (ל"ת)
    8 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מיני של מרצדס?
    ראובן 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שידוע לי מיני זה מותג של ב.מ.וו.
    סגור
  • 6.
    עלובים שאתם.
    ביודיזל 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה ''מרצדס מיני קונברטיבל''. המותג ''מיני'' שייך לב.מ.וו, ומשווק כמותג עצמאי. הדגם עליו מדובר למעשה הוא המיני קבריולט. אין עיתונאות, מתה. רק קשקשנים רועשים שלא מבינים מה הם כותבים.. עצוב.
    סגור
  • 5.
    ריקול בטסלה זה ברוב רובם של המקרים
    אורח 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עידכון תוכנה ללא צורך להכניס את הרכב למוסך (כמו עידכון גירסה במחשב).
    סגור
  • 4.
    ריקול?
    יעקב 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטויות,הקוריאניות לא עושות ריקולים כי זה עולה כסף,תחמנים,ריקול זה לא מדד
    סגור
  • 3.
    לא לבצע ריקול לא מצביע שהרכב לא רואה מוסך מסיבות אחרות
    ב 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויש חברות שבכוונה לא מבצעות ריקול למרות שיש צורך.
    סגור
  • 2.
    ככה זה שכולם רוצים להוציא דגמים חדשים בקצב מהיר והפיתוח (ל"ת)
    און 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל זה נכון לארה"ב ולא בהכרח לישראל (ל"ת)
    יוסהף 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור