רכב
מהפכת ענק ברכבת ישראל: במה יושקעו 62 מיליארד שקל?
הממשלה אישרה את התוכניות של השרה רגב לרכבת ישראל: נחתם הסכם הפעלה ופיתוח חדש לרכבת ישראל עד לשנת 2026, בהיקף חסר תקדים של 62 מיליארד שקלים, השרה רגב: "אני שמחה לברך על שלב נוסף בדרך למימוש התוכנית לחיבור ישראל"
השקעה חסרת תקדים ברכבת ישראל יוצאת לדרך. הקבינט חברתי-כלכלי אישר הבוקר (יום ראשון) את עקרונות הסכם ההפעלה והפיתוח של רכבת ישראל לחמש השנים הקרובות, בהיקף חסר תקדים של 62 מיליארד שקלים כפי שהוגש על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב.
הסכם המסגרת, שהוכן על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כולל את הסכם ההפעלה לשנים 2022-2026, בהיקף של 16 מיליארד שקלים. הסכם ההפעלה מסדיר את הסובסידיה של המדינה עבור שירותי הסעת נוסעים והובלת מטענים ברכבת, ומנגד את התחייבויותיה של הרכבת לרמת השירות ופיתוח בהתאם לתכניות האסטרטגיות.
עקרונות ההסכם מתייחסים לרמת השירות ברכבת, ובכלל זה רמת דיוק גבוהה בלוחות הזמנים, תחזוקה וניקיון, מתן מידע לציבור, מכירה וכיבוד הסדרי נסיעה, הנגשה לנוסעים בעלי מוגבלויות, טיפול בפניות הציבור ובאבדות ומציאות, הפחתת הצפיפות ושיפור השילוביות בין הרכבת והאוטובוסים, בכל הקשור לתשתיות, לוחות זמנים, מידע לנוסע, כרטוס ועוד.
כמו כן, משרד התחבורה אישר את תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל לשנים 2023-2026, בהיקף חסר תקדים של 46 מיליארד שקלים. ההסכם מבוסס על התוכנית האסטרטגית של הרכבת לשנת 2040, ונועד לקדם משמעותית את חשמול הרכבת, הכפלת מסילות החוף, הארכת הקו לירושלים למרכז העיר, הכפלת מסילות נתב"ג, קידום קו פלשת-שורק (עוקף לוד), רכש ציוד נייד, הקמת מתחמי דיור ותחזוקה לרכבות ועוד. פרויקטים אלה ישפרו משמעותית את השירות הניתן לנוסעים ברכבת ויאפשרו נסיעה נוחה ומהירה ברכבת.
רכבת ישראל מנהלת 67 תחנות ברחבי הארץ ומפעילה כ-600 רכבות מידי יום, תוך חיבור בין המטרופולינים הגדולים בישראל ובינם ליישובי הפריפריה. בשני העשורים האחרונים ביצע משרד התחבורה השקעות מסיביות בתכנון והקמה של קווי רכבת חדשים, ובהם הקו לנתב"ג ומודיעין, הקו המהיר לירושלים וקו טבעת השרון במרכז הארץ, קווי העמק וכרמיאל בצפון, וקו החוף הדרומי וקו הנגב המערבי בדרום. עשרות תחנות רכבת הוקמו ושודרגו, והיקף הפעילות גדל לכ-70 מיליון נסיעות בשנה.
החברה ממשיכה ומקדמת שורה ארוכה של פרויקטים תשתיתיים ברחבי הארץ, בהם הכפלת מסילת החוף שתאפשר תנועת רכבות מהירה מחיפה לתל־אביב, פרויקט המסילה הרביעית באיילון שיאפשר הוספת נסיעות משמעותית בשעות העומס, פרויקט המסילה המזרחית שתשמש לרכבות משא ולרכבות נוסעים, המסילה הרביעית באיילון שתאפשר הגדלת קיבולת משמעותית בשעות העומס, הקמת מסילת ראשל"צ-מודיעין בתוואי כביש 431, פרויקט החשמול להסבת מערך הרכבות מהנעה בדיזל להנעה חשמלית ירוקה ושקטה, שדרוג מערכת האיתות (ETCS) לשיפור בטיחות הנסיעה, ועוד.
כל אלו יאפשרו לרכבת להיערך לעלייה התלולה בביקושים הצפויה לגדול בעשור הקרוב מ-70 מיליון נסיעות בשנה כיום לכ-100 מיליון נסיעות בשנת 2025, ולכ-250 מיליון בשנת 2030.
השרה רגב: "לקראת יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, אני שמחה לבשר לכלל עם ישראל על חתימת הסכם מסגרת מול הרכבת, אשר יאפשר לנו להמשיך ולשפר את השירות לנוסעים, להגביר את תדירות הרכבות ולהמשיך בפיתוח המואץ של קווים חדשים בכל רחבי המדינה, אשר יחברו את הפריפריה למרכז ויפחיתו את עומסי התנועה במטרופולינים ובמרכז הארץ".
עוד ב-
השרה הוסיפה כי "רכבת ישראל מהווה נדבך מרכזי בתוכנית לחיבור ישראל שאותה אני מקדמת מאז כניסתי לתפקיד. חזון משרד התחבורה לתחבורה מסילתית כולל גידול משמעותי בהיקף הפעילות, מעשרות מיליונים למאות מיליוני נסיעות בשנה, כבר בשנים הקרובות. לשם כך נדרשים תקציבים הולמים ואני מברכת על החלטת ממשלת ישראל מהיום, אשר מוכיחה את החשיבות הרבה שהממשלה הזאת מייחסת לחיבור הפריפריה למרכז, ולהפחתת יוקר המחייה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.הרכבת מנהריה בסופ״שמאש 04/2023/30הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן לחדש את תנועת הרכבות מנהריה בשישי ובמוצ״ש, הפסקתם בתקופת הקורונה והמשכתם בתירוץ עבודות חשמולסגור
-
7.הפרסומותדוד 04/2023/29הגב לתגובה זו0 0יש כאן יותר מידי פרסומות במסווה של ידיעות. זה מוריד את מהימנות הידיעות שאתם מפרסמים.סגור
-
6.כשיש כל כל הרבה כסף כדאי לוודא שהוא נשמרדורון מחיפה 04/2023/29הגב לתגובה זו0 0כדאי לוודא שהכסף לא יגיע לידיים לא נכונות. הממשלה הזו מושחתת מן היסוד.סגור
-
5.מתי אפשר יהיה להגיע לנתבג בלילה? (ל"ת)נ. 04/2023/29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מסילות רכבתצנהב 04/2023/27הגב לתגובה זו0 0בושה וחרפה שיהיה פחות תאונות הרעבת צריכה שיהיה עד אילת וגם שתעבוד שבת בבוקר ולא שיהיה מדינה פרימיאיבית יש תיירים שרוצים לנסוע לכל מיני מקומות המוניות מרמות אותם וזה ידוע בעול העולם לכן תעשו לטובת העם מסילה עד אילת שמדברים מעל ומעבר והכל שקרים שנאמין תעשו וגם לטובת התיירים נמאס לנו מכל השקרים והצבועים רק לגנוב כסף מהעם וזה ידוע בכל העולם לעביר לרגב מיידסגור
-
3.46 מיליארד על הכפלת מסילות החוףיוסי 04/2023/26הגב לתגובה זו0 0ומסילה רביעית באיילון, מי ישמע היה לפני שנים כבר צריך להיות רביעית אם לא חמישית ושישית, כמה כסף על כלום, מילא היה איזה שינוי משמעותי....סגור
-
2.רכבת לפריפריהזאביק השועל 04/2023/25הגב לתגובה זו0 0מדברים כל הזמן על קוים רכבת לפריפריה ולא רואים שו תוכנית לקוים נוספים לכוון טבריה,או קרית שמונה... הגיע הזמן לחשוב גם על האזרחים שגרים בצפון ולא רק קו שלישי ורביעי באיילון....סגור
-
1.מה עם רכבת ובביש נורמלי לאילת (ל"ת)דון 04/2023/25הגב לתגובה זו1 0סגור