רכב

ענקית הנסיעות במהלך כואב: 4,000 עובדים יפוטרו

חברת הנסיעות Lyft תפחית "באופן משמעותי" משרות במסגרת סבב פיטורים נוסף וגדול במיוחד כדי להפחית עלויות, ותעלה את מניותיה בכ-4%, מדובר בכוח של כ-30% מעובדיה
מערכת ice | 
נסיעה בליפט (צילום ליפט האתר הרשמי)
מנכ"ל Lyft, דיוויד רישר, הודיע אמש (שישי) כי חברת הנסיעות שבראשה הוא עומד תפחית "באופן משמעותי" משרות במסגרת סבב פיטורים נוסף וגדול במיוחד כדי להפחית עלויות, ותעלה את מניותיה בכ-4%.
החברה סירבה למסור פרטים על מספר העובדים שנפגעו, אך הוול סטריט ג'ורנל דיווח מוקדם יותר היום שהמהלך עשוי להשפיע על 30% מכוח העבודה של Lyft, או יותר מ-4,000 עובדים.
ההחלטה מגיעה שבועות לאחר שהמנכ"ל החדש שמונה אמר כי Lyft לא עומדת למכירה, מאכזבת כמה משקיעים ששיערו כי יציאתם של מייסדי החברה תסלול את הדרך לעסקה והעלתה את המניה שלה בחודש שעבר. Lyft יכולה לראות את העלויות מופחתות בחצי לאחר הפיטורים, נכתב בדו"ח WSJ.
החברה פיטרה בנובמבר כ-683 עובדים, או 13% מכוח העבודה שלה דאז, כדי לצמצם עלויות ולהתמודד עם תחרות קשה מצד המתחרה הגדולה יותר אובר טכנולוגיות בכלכלה קשה. שתי החברות ננעלו במאבק על נתח שוק שיצא מהשפל של המגיפה, והמשקיעים חוששים כי הורדת המחירים של Lyft כדי להימנע מלהיות שנייה רחוקה בשוק שיתוף הנסיעות בצפון אמריקה, תצמצם את רווחיה.
התוצאות האחרונות של החברות הראו שהנוכחות הגלובלית של אובר והעסקים המגוונים יותר העניקו לה יתרון על פני Lyft המתמקדת בארה"ב. מניית Lyft ירדה בכ-11% השנה, בהשוואה לעלייה במחיר של אובר של 27.5%, נכון לסגירה ביום חמישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה