רכב

רכבת ישראל בדרך למהפכת ענק: זה השינוי הקיצוני שבדרך

רכבת ישראל ביצעה בחודשים האחרונים ניסוי עם חברת Rail Vision , העוסקת בפיתוח מערכות התרעה מפני מכשולים על ולצידי המסילה
מערכת ice |  4
אתר רכבת ישראל אילוסטרציה (צילום pixabay, פייסבוק/ רכבת ישראל)
רכבת ישראל נוקטת בצעד משמעותי לקידום הבטיחות במסילות. רכבת ישראל ביצעה בחודשים האחרונים ניסוי עם חברת Rail Vision , העוסקת בפיתוח מערכות התרעה מפני מכשולים על ולצידי המסילה. אמש (ראשון) הודיעה רכבת ישראל כי היא מרחיבה את הפיילוט ורוכשת את מערכות ההתרעה. 
עד היום הותקנו המערכות רק על קטר אחד וכעת יותקנו על עשרה קטרים נוספים. מהלך זה צפוי לשדרג משמעותית את בטיחות הנסיעה ברכבת, ולהפוך את רכבת ישראל למובילה עולמית בתחום. המערכת מבוססת על בינה מלאכותית ומתריעה על מפגעים מסוכנים כמו חפצים, בעלי חיים או בני אדם, בסביבת המסילה במרחק של עד כ – 2,000 מטר לפני הקטר.

המהלך מתבצע בהתאם להסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין רכבת ישראל לחברת Rail Vision בשנת 2016 במסגרתו נבחנת המערכת במסגרת ניסויים על  קטרים בצי הנייד של רכבת ישראל.
בכך מממשת הרכבת את החלטת הממשלה משנת 2018 המעודדת חברות ממשלתיות לפעול ולקדם תוכניות חדשנות בתחום פעילותן, ולשתף פעולה עם מגזר הטכנולוגיה של הרכבת.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רכבת ישראל
    עופר 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכות התרעה הכי טובות ויעילות בעולם זה בהודו צריך ללמוד מהם בקטע הזה
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לשרה מירי רגב (ל"ת)
    ציון 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אבל הקטר בד'כ מאחורי הרכבת....זיהום אויר. (ל"ת)
    דן 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רקבת ישראל
    נחתיה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי בהזדמנות ישדרגו גם את ההנהלה והעובדים
    סגור