רכב

טסלה תחת מבחן: האם הנהג האוטומטי גרם לתאונה קטלנית?

רשויות הבטיחות באמריקה פתחו בחקירה מעמיקה בעקבות תאונה קשה של טסלה עם כבאית. מטרת הבדיקה היא להבין האם מערכת הטייס האוטומטי מסכנת את בטיחות הנהגים
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
הרגולטורים הפדרליים לבטיחות רכב יזמו חקירת תאונות מיוחדת על התנגשות קטלנית של טסלה מדגם S סדאן עם כבאית בוולנאט קריק, קליפורניה, בחודש שעבר, כך פורסם ב-CNBC.
החקירה היא חלק מחקירה נרחבת של מערכות הסיוע לנהג של טסלה, והאופן שבו הן פועלות ומגיבות לסכנות בכביש. הרשויות רוצות לגלות האם מערכות הסיוע לנהג של טסלה, המשווקות כטייס אוטומטי ואפשרויות נהיגה עצמית מלאה בארצות הברית, גרמה לתאונה הקשה.
נהג הטסלה מת, נוסע נפצע באורח אנוש וארבעה כבאים שהיו בתוך משאית האש נלקחו לבית חולים בעקבות התאונה. הרשויות כתבו בהצהרה בעקבות התקרית הקטלנית, "לא ברור אם השפעת סמים או אלכוהול היא גורם בהתרסקות זו. לא ניתן היה לקבוע בזירה אם הטסלה הופעלה עם סיוע לנהג או אוטומציה כלשהי שהופעלו בזמן ההתרסקות".

כל רכבי הטסלה החדשים בארה"ב מגיעים עם חבילת סיוע סטנדרטית לנהג בשם "טייס אוטומטי". לקוחות שמשלמים לטסלה דמי מנוי חודשיים של 199 דולר או 15,000 דולר מראש יכולים גם לקבל תכונות נוספות של סיוע לנהג כחלק מחבילת פרימיום בשם FSD, שהיא ראשי תיבות של Full Self-Driving. טסלה מאפשרת ללקוחות FSD להירשם גם ל-FSD Beta, שהיא דרך לבחון תכונות חדשות שלא נבדקו במלואן בכבישים ציבוריים.
למרות זאת, טסלה אינה מייצרת רכב או מערכת ללא נהג. החברה מזהירה את הנהגים להחזיק את הידיים על ההגה, ולהיות מוכנים להשתלט על ההיגוי או הבלימה בכל רגע.
על פי דיווח הרשויות, לפחות 14 טסלות התנגשו ברכבים תוך כדי שימוש במערכת הטייס האוטומטי. הבדיקה הורחבה ל"ניתוח הנדסי" באביב 2022, על מנת לקבוע אם המערכות של טסלה עשויות "להחריף גורמים אנושיים או סיכוני בטיחות התנהגותיים על ידי פגיעה ביעילות הפיקוח של הנהג".
המשמעות הרחבה על החקירה היא כאמור ניסיון של הרשויות לקבוע אם הטייס האוטומטי, ה-FSD ותכונות אחרות של סיוע לנהג של טסלה גורמים לנהגים להסיח את דעתם מהכביש עד כדי כך שהם יסעו בצורה בטוחה יותר בלעדיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה