רכב

מדינה בפקקים: ירידה משמעותית בכמות הדוחות לעוברים על החוק

תמונת האכיפה בכבישים בארץ נחשפת עם פרסום הכמות המדויקת של הדוחות שניתנו לנהגים בשנת 2022. מתברר כי האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית ונתיבים רבי תפוסה ירדה משמעותית - אלו הסיבות לכך
מערכת ice | 
פקקים (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
בצל משבר כוח האדם במשטרת ישראל ופקקי הענק שבהם מריבתנו עומדים יום-יום, מתגלה התמונה האמתית של האכיפה המתבצעת בשטח על ידי משטרת התנועה. מתברר כי בשנה החולפת ניתנו רק 9,015 דוחות לרכבים פרטיים שנסעו בנתיבי תחב"צ ונתיבים רבי תפוסה.
בהשוואה לשנת 2021, בה ניתנו 12,111 דוחות, מדובר בירידה משמעותית. עם זאת, המספרים בשנים שלפני כן היו יחסית דומים, אך עדיין מעט גבוהים יותר. תמונה שונה לגמרי מצטיירת במסגרת הדוחות שניתנים על ידי העיריות, אשר חילקו בשנה החולפת כ-406 אלף דוחות (עיריית ירושלים ותל-אביב יחדיו). 
ההבדל בין המספרים הללו נובע משתי סיבות עיקריות והן אופן האכיפה וכמובן המחסור החמור בכוח אדם בקרב כוחות המשטרה. בעוד השני מוכר היטב, נזכיר כי האכיפה בנתיבים רבי תפוסה (אלו המסומנים בכבישים בתור +2 ו-+3) נעשית ידנית על ידי כוחות השיטור המוצבים בכבישים הרלוונטיים היות וטרם פותחו האמצעים הטכנולוגיים שיכולים לזהות את כמות הנוסעים ברכב.
לעומת זאת, האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית מתבצעים באמצעות מצלמות תנועה ייעודית שמזהות את הרכב וקונסות אותו אוטומטית.
בשבוע שעבר דווח כי ישנה בחינה של סגירת נתיבי התחבורה הציבורית, מתוך הראייה שייתכן והם מביאים להרעה בפקקים. אם אכן כך יהיה סביר כי השוטרים יאלצו להגביר את האכיפה הידנית בכבישים - דבר שכאמור הם אינם מצליחים לעשות היטב כבר במצב הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה