רכב

הרכבת לא הגיעה? זה המחיר שהמדינה משלמת על כך

תקלות ואיחורים של רכבות הן ממזמן לא דבר חריג אך מתברר שהן גורמות להפסדי ענק עבור המשק הישראלי והפסד מזערי ביותר עבור מפעילת הרכבות הללו
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
תקלות ואיחורים במערכת הרכבות בארץ אינם חריגים אך בחודש נובמבר המחדלים הללו הרגישו חריגים מהרגיל. במוצ"ש האחרון התברר כי התקיימה תקלה שמנעה מרכבות להסיע אנשים ליעדם ברחבי הארץ והבוקר תקלה נוספת על קו ת"א-בני ברק הפריעה למאות אנשים להגיע לעבודתם.
כעת, מתברר כי האיחורים והתקלות עולים למשק הישראלי סכום לא קטן וזאת ביחס למחיר שרכבת ישראל משלמת על התקלות שלה. על פי בדיקה של N12 מתברר כי סכום ההפסד לשעת תקלה עבור הרכבת היא בערך חצי מיליון שקלים, שהם כ-5% מסך ההכנסות שלה ביום. 
בניגוד לכך, אם נעריך כי מחצית מהנוסעים בבוקר הם עובדים בדרך למשרתם וכי מתקיימת שעת תקלה שגורמת להם לאחר, האובדן למשק הישראלי מגיע לסך 180 אלף שעות עבודה שהן מעל ל-29 מיליון שקלים. כשהיחס כה גדול בהפסד הכלכלי, אולי אין זה מפתיע שלרכבת ישראל אין חשש רב מהפסקת תנועת הרכבות באופן כה תכוף.
רכבת ישראל מסרו בתגובה לנתונים: "רכבת ישראל מסיעה מידי יום מעל ל-250 אלף נוסעים, ומפעילה כ-700 רכבות, על רשת מסילות מוגבלת וחסרה מבחינת תשתית מסילה... למרות האילוצים והאתגרים הרבים, רוב רובן של הרכבות עומדות בזמנים, אך לצערנו מידי פעם אנו חווים תקלות כמו התקלות המדוברות במערכת האיתות, שמטרתה שמירה על בטיחות הנסיעה וניהול תנועת הרכבות. אלה יכולות לקרות כתוצאה מנפילות של מערכות המחשוב, כפי שאירע במוצ"ש, או תקלות במרכיבי האיתות הממוקמים על המסילות. כל תקלה מתוחקרת לעומק ונלמדות ממנה המסקנות לעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה