רכב

משבר הכבישים בישראל: זו הסיבה שאתם כל הזמן בפקקים

הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. בשנים 2021-2000 הנסועה השנתית גדלה ב-75% ומצבת כלי הרכב גדלה פי 2.1. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-58%, ואורך הכבישים גדל ב-24% באותה תקופה
מערכת ice |  1
כביש 16 החדש (צילום צחי קראוס)
בשנת 2021 שבה הוסרו רוב מגבלות הקורונה עלתה סך הנסועה  של כלל כלי הרכב ב-16.1% לעומת שנת 2020 (שבה פרצה המגפה). לעומת זאת, בהשוואה לשנת 2019 (לפני התפרצות הקורונה), סך הנסועה בשנת 2021 עלתה ב-1.3% בלבד.
בשנת 2021 הסתכמה הנסועה של כלל כלי הרכב המנועיים בישראל ב-64 מיליארד ק"מ בסך הכל, בשנת 2020 הסתכמה הנסועה ב-55.1 מיליארד ק"מ, ובשנת 2019 – ב-63.2 מיליארד ק"מ.

הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בשנת 2021 (כ-15.3 אלף ק"מ) עלתה ב-13.4% לעומת שנת 2020 (13.5 אלף ק"מ). עם זאת, היא לא חזרה לרמה שלפני הקורונה – בשנת 2019 נסע רכב פרטי בממוצע 16.2 אלף ק"מ.
הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. בשנים 2021-2000 הנסועה השנתית גדלה ב-75% ומצבת כלי הרכב גדלה פי 2.1. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-58%, ואורך הכבישים גדל ב-24% באותה תקופה.
כלי רכב חדשים נוסעים יותר. מהנתונים עולה כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר.​
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברות הליסינג הם הגורם לעלייה בצפיפות
    אפי 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חברה מעניקה רכב צמוד למנהליה בנוסף לרכב המשפחתי . ואפילו עדיין לא שילמה על הרכב הרכב משועבד לבנק -תבדקו
    סגור