רכב

ענקית הרכב עוזבת את המדינה עבור דולר אחד: כמה הפסידה?

ניסאן מוכרת את העסקים שלה ברוסיה בפחות מ-$1, כשהיא לוקחת על עצמה הפסד של 687 מיליון דולר. זו החברה הגדולה האחרונה שעוזבת את המדינה שנמצאת במלחמה עם אוקראינה
מערכת ice | 
טנדר ניסאן Frontier (צילום מתוך אתר החברה)
אחרי טויוטה, גם ניסאן תמסור את עסקיה ברוסיה לישות בבעלות ממשלתית תמורת 1 אירו (0.97 דולר), כך נמסר ביום שלישי, תוך הפסד של כ-687 מיליון דולר ביציאה היקרה האחרונה מהמדינה על ידי חברה גלובלית.
יצרנית הרכב היפנית מצטרפת למותגים נוספים ותעביר את מניותיה ב-Nissan Manufacturing Russia ל-NAMI בבעלות המדינה. העסקה תעניק לניסאן את הזכות לרכוש בחזרה את העסק בתוך שש שנים, אמר משרד התעשייה והמסחר הרוסי.

העסקה הופכת את ניסן לחברה הגדולה האחרונה שעזבה את רוסיה מאז שמוסקבה שלחה עשרות אלפי חיילים לאוקראינה בפברואר. זה גם משקף מהלך של בעלת המניות הבכירה של ניסאן, יצרנית הרכב הצרפתית רנו, שמכרה את המניות הרוב שלה ביצרנית הרכב הרוסית Avtovaz למשקיע רוסי במאי.
המכירה ל-NAMI תכלול את מתקני הייצור והמחקר של ניסאן בסנט פטרסבורג וכן את מרכז המכירות והשיווק שלה במוסקבה, אמר המשרד. ניסאן אמרה שהיא צופה הפסד יוצא דופן של כ-100 מיליארד ין (687 מיליון דולר), אך שמרה על תחזית הרווח שלה לשנת הכספים שהסתיימה במרץ.
ניסאן השעתה את הייצור במפעל שלה בסנט פטרסבורג במרץ עקב שיבושים בשרשרת האספקה. מאז, החברה והיחידה המקומית שלה עוקבים אחר המצב, כך נמסר. אבל לא הייתה "נראות" של שינוי בסביבה החיצונית, אמר ניסן, מה שגרם לה להחליט לצאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה