רכב

בנק ההשקעות הכריע, ומניות פורד וג'נרל מוטורס החלו לצנוח

בנק ההשקעות UBS הוריד היום את דירוג המניות של ג'נרל מוטורס ופורד, מה שגרם למניות לצנוח בתחילת השבוע. מניותיהן של GM ופורד ירדו הבוקר ביותר מ-7%
מערכת ice | 
פורד (צילום unsplash)
בנק ההשקעות השוויצרי UBS הנמיך היום (שני) את ציפיותיו ממניות ג'נרל מוטורס ופורד. הרקע להיחלשות הביקושים הם לחצים אינפלציוניים, מה שגורם למניות לצנוח בתחילת השבוע.
UBS הורידה את דירוג פורד ל-"sell" מ-"neutral" ואת זה של GM ל-"neutral" מ"buy". מניית פורד ירדה בכ-8% במהלך המסחר היום בבוקר, בעוד שמניות GM ירדו בכ-7%.
האנליסט פטריק הומל מצפה שתעשיית הרכב בארה"ב תהיה מאותגרת בעתיד הנראה לעין בעקבות רווחי שיא על רקע היצע נמוך וביקוש גבוה במהלך מגיפת הקורונה.
הומל, בהערות למשקיעים, חזה כי "ייקחו בין שלושה עד שישה חודשים עד שתעשיית הרכב תסיים מחזור בעודף היצע, מה שישים קץ לתקופה של 3 שנים של כוח תמחור חסר תקדים ושולי רווח עבור יצרניות הרכב."

הוא כתב שהתחזית שלו לגבי המגזר הכולל בשנת 2023 "מתדרדרת במהירות, כך שהרס הביקוש נראה בלתי נמנע בתקופה שבה ההיצע משתפר".
UBS ממשיכה להעדיף את GM על פני פורד בשל המומנטום שלה עם כלי רכב חשמליים ופחות בעיות בייצור במהלך הרבעון השלישי. הומל אמר כי UBS מצפה ל"רבעון איתן" עבור GM, אשר אמורה לדווח על תוצאות הרבעון השלישי ב-25 באוקטובר.
בחודש שעבר מסרה פורד כי המחסור בחלקים השפיע על כ-40,000 עד 45,000 כלי רכב, בעיקר משאיות ורכבי שטח בעלות רווח גבוה, שלא הצליחו להגיע לסוחרים. פורד גם אמרה אז כי היא מצפה לרשום תוספת של מיליארד דולר בעלויות ספקים בלתי צפויות במהלך הרבעון השלישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה