רכב

נושאת המטוסים המתקדמת בעולם: עוצמה חשמלית משולשת ומכ"ם כפול

נושאת המטוסים העדכנית והמתקדמת ביותר של הצי האמריקאי יוצאת למשימת הפריסה הראשונה שלה. USS ג'ראלד פורד, שהוזמנה ע"י הנשיא טראמפ ב-2017, היא נושאת המטוסים החדשה הראשונה שתוכננה מזה יותר מ-40 שנה

מערכת ice |  6
נושאת המטוסים גראלד פורד (צילום חיל הים האמריקאי)

נושאת המטוסים החדשה USS ג'ראלד פורד, על שם נשיא ארצות המנוח שכיהן בשנות ה-70, יצאה לפריסה הראשונה שלה אתמול (שלישי) מנורפולק, וירג'יניה. במשימה הראשונה שלה היא תשמש לאימון עם בעלות ברית של ארה"ב בצפון אמריקה ובאירופה.

 

מדובר לא רק בנושאת המטוסים המתקדמת ביותר של הצי האמריקני, אלא גם בזו הראשונה שתוכננה מזה "יותר מ-40 שנה", על פי גורמים בצי. בנייתה החלה רשמית בנובמבר 2009 והיא הוזמנה ב-2017 על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, על פי הודעה של הצי האמריקני.
 

הספינה היא נושאת המטוסים הראשונה מסטנדרט פורד המתקדם. חיל הים החל בבניית שני המובילים הבאים מסטנדרט פורד, USS קנדי ​​ו-USS Enterprise.

לנושאת המטוסים טכנולוגיה חדשה ומתקדמת הכוללת "כמעט פי שלושה מכמות הכוח החשמלי", בהשוואה לנושאות מסוג נימיץ, והיא משתמשת במערכת שיגור המטוסים האלקטרומגנטית, או EMALS.

נושאת המטוסים USS ג'רלד פורד תפעל עם בעלי ברית ושותפים בתחומי האחריות של הצי השני והצי השישי באוקיינוס ​​האטלנטי ובים התיכון, אמר גורם בצי האמריקני. הפריסה תהיה קצרה יותר מפריסה רגילה של שישה חודשים.

"הפריסה הזו היא הזדמנות לדחוף את הכדור ולהדגים את היתרון שמביאות הנושאות מסוג פורד לעתיד התעופה הימית, לאזור ולבעלי בריתנו ולשותפינו", המפקד גרגורי האפמן אמר בהצהרה.

הפריסה הקרובה תכלול "כ-9,000 אנשי צוות מתשע מדינות, 20 ספינות ו-60 מטוסים", נכתב בהודעה של הצי האמריקני. המדינות המשתתפות בתרגיל כוללות את ארה"ב, קנדה, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, הולנד, ספרד ושוודיה, הוסיפה ההודעה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אם היא תיוצר במפעל של ההוא שביבע "לא מכיר", נקנה (ל"ת)
    נפח 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תחשבו לעתיד
    דור 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טיל היפרסוני 1 משמיד אותה.
    סגור
  • חשבנו בניגוד אליך...בקרוב לייזר הגנתי על הספינות.
    ניסו 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חושב שכולם טיפשים כמוך ? עוד לפני שפותח הטיל היפרסוני כבר התחילו לעבוד על פיתוחים של לייזר שייתנו מענה רחב לשלל איומים.
    סגור
  • 2.
    ביזבוז כספים
    חיים 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביזבוז עצום
    סגור
  • 1.
    דונלד טראמפ
    ירון בן נון 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דונלד טראמפ .הוא המזמין של הכלי הזה..הוא זה שחשב על העתיד.של ארה"ב.. מדוע היא לא ניקראת על שמו.אלה על שם דמוקראט עמום שלא הביא כלום בימיו.רק העביר את הזמן.
    סגור
  • אתה לא בעניינים
    זה שמבין 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתך ג'רלד פורד היה נשיא רפובליקני
    סגור