רכב

הסכום האסטרונומי שתגייס פולקסוואגן בהנפקת פורשה נחשף

פולקסוואגן חשפה את הנתונים לפיהם היא מתכוונת להנפיק את מותג רכבי הספורט הוותיק שעליו השתלטה. התאגיד צפוי להכניס מיליארדים למימון המעבר לייצור רכבים חשמליים, בעוד משפחת המייסד צפויה לשמור על דומיננטיות בשליטה על המותג
יאיר מור | 
פולקסוואגן, פורשה (צילום unsplash, pexels)
9.4 מיליארד אירו – זה הסכום שמקווה תאגיד הרכב הענק פולקסוואגן לגייס בהנפקת מותג הרכב הגרמני פורשה, לפי הערכת שווי שבין 70 ל-75 מיליארד אירו, כך הודיעה החברה אתמול (ראשון). מצד אחד, מדובר בנתונים נמוכים מעט מאלו שדובר עליהם מוקדם יותר, שהגיעו עד הערכת שווי של 85 מיליארד אירו וסכום גיוס משוער של כ-10 מיליארד אירו, אך לאור המשבר בשוק, שגורם לעצירתן של הנפקות רבות, מדובר במספרים מרשימים, שיהוו את אחת ההנפקות הגדולות באירופה בעשור האחרון.
בהנפקה צפויים להשתתף מספר גופי השקעה מרכזיים שמושקעים גם בתאגיד פולקסוואגן עצמו, כמו קרן ההשקעות של קטאר, קרן ההון של נורווגיה, רואו פרייס ו-ADQ. הגופים הללו צפויים להשקיע במצטבר כ-3.7 מיליארד אירו. משפחה פורשה, שבשנים האחרונות איבדה את אחיזתה במותג שייסד פרדיננד פורשה לפני יותר מ-90 שנה, צפויה לרכוש 25% מהמניות יחד עם זכויות הצבעה שיקנו לה מעין בלוק חוסם על החלטות החברה, בעוד הציבור יוכל לרכוש 25% מהמניות ללא זכויות הצבעה.
תקופת הגיוס להנפקה צפויה להתחיל מחר (שלישי) ולהסתיים ב-29 לחודש (יום חמישי הבא). סמנכ"ל הכספים של פולקסוואגן, ארנו אַנְטְליץ, אמר כי "אנו נמצאים כעת בישורת האחרונה בתוכניות ההנפקה עבור פורשה, ומברכים על המחויבות של משקיעי המפתח שלנו". הוא ציין כי הרווחים מהנפקת מותג רכבי הספורט יסייעו לפולקסוואגן לממן את המעבר למיקוד ברכב חשמלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה